bsnmp a RAM

Dan Lukes dan at obluda.cz
Sun Dec 29 16:06:47 CET 2013

On 12/29/13 13:49, Miroslav Prýmek:
> [...]
> Mem: 291M Active, 6420M Inact, 665M Wired, 181M Cache, 823M Buf, 335M Free
>
> # snmpwalk -v2c -c public XXXX hrStorageTable | grep '\.1 '
> HOST-RESOURCES-MIB::hrStorageIndex.1 = INTEGER: 1
> HOST-RESOURCES-MIB::hrStorageType.1 = OID: HOST-RESOURCES-TYPES::hrStorageRam
> HOST-RESOURCES-MIB::hrStorageDescr.1 = STRING: Real Memory Metrics
> HOST-RESOURCES-MIB::hrStorageAllocationUnits.1 = INTEGER: 4096 Bytes
> HOST-RESOURCES-MIB::hrStorageSize.1 = INTEGER: 159633
> HOST-RESOURCES-MIB::hrStorageUsed.1 = INTEGER: 111831
> HOST-RESOURCES-MIB::hrStorageAllocationFailures.1 = Counter32: 0

Co to je za udaj ? Bere se z sysctl vm.vmtotal, polozky .t_rm a .t_arm.
Jen je potreba nezignorovat, ze jednotkou neni Byte, ale stranka (4kB).

Tady korelaci vidim, hrStorageSize.1 (t_rm) je pocet zabranych stranek
realne pameti a ten koreluje s udajem "wired" topu. t_arm top
nezobrazuje, takze tady korelace neni.

> # snmpwalk -v2c -c public XXXX hrStorageTable | grep '\.2 '
> HOST-RESOURCES-MIB::hrStorageIndex.2 = INTEGER: 2
> HOST-RESOURCES-MIB::hrStorageType.2 = OID: HOST-RESOURCES-TYPES::hrStorageRam
> HOST-RESOURCES-MIB::hrStorageDescr.2 = STRING: Shared Real Memory Metrics
> HOST-RESOURCES-MIB::hrStorageAllocationUnits.2 = INTEGER: 4096 Bytes
> HOST-RESOURCES-MIB::hrStorageSize.2 = INTEGER: 20924
> HOST-RESOURCES-MIB::hrStorageUsed.2 = INTEGER: 8332
> HOST-RESOURCES-MIB::hrStorageAllocationFailures.2 = Counter32: 0

Stejne jako u .1, jen polozky .t_rmshr a .t_armshr, tedy stranky pameti,
ktere jsou sdilene.

Ani t_rmshr ani t_armshr TOP nezobrazuje, takze ani tady korelace neni.

> Muzete me prosim nekdo nakopnout? Ty cisla mi vubec nedavaji smysl,
> chtel bych se dostat k nejak cislum aspon vzdalene pripominajicim
> udaje z topu :)

Nechce se mi hledat co to vlastne presne top ukazuje, ale neco je
popsany v manualu a neco uz jsme probirali i tady v konferenci.

Ale jestli je to neco poscitaneho, nebo jinak dopocitavaneho z vetsiho
mnozstvi samostatnych udaju, budes si to spis muset z dilcich udaju
spocitat sam. SNMP obvykle spis poskytuje "low level" data, byt' neni
zcela vyloucene, aby neco taky sloziteji dopocitavalo.

Zda bsnmp nebo i net-snmp poskytuje to co TOP se da zjistovat teprve az
bude jasny co to TOP zobrazuje. Vzhledem k tomu, ze se dohamas prave
udaju z TOPu souvim, ze vis co to TOP vlastne presne zobrazuje ...

Logicky se snaz hleda odkud se bere ta-ktera hodnota poskytovana
(b|net-)snmp nez zda poskytuje hodnotu vypocitanou stejnym (navic me ted
neznamym) zpusobem jako nejaky aplikacni program.