MC + ssh - spatne nazvy souboru na vzdalene strane

Dan Lukes dan at obluda.cz
Mon Nov 18 09:47:01 CET 2013

Tomáš Skočdopole wrote:

> Mam nove nainstalovany stroj s FreeBSD 9.2 amd64
> OpenSSH_6.2p2, OpenSSL 0.9.8y 5 Feb 2013
>
> Hratky s lokalizaci? Nejsem si vedom - provadi se v login.conf, nebo na ktery konfiguracni soubor se mam eventuelne zamerit?

Je vic moznosti. Ale pokud ti prikaz "locale" vypise neco jineho nez
prazdne hodnoty a "C" tak nekde neco nastavene je.

> Snazim se k nemu pripojit ze stroje kde bezi FreeBSD dokonce take 9.2 a midnight commander je verze:
> GNU Midnight Commander 4.8.1.6

> Jak jsem psal v Midnight commanderu pokud dam z menu Shell link

S "shell linkem" se to ma tak, ze ten proste pro pristup na vzdaleny
stroj pouziva bezn eprikazy prikazove radky. Pro vypis tedy napriklad
'ls'. Jeho vystup je ale urcen lidskym ocim, ne strojovemu zpracovani a
format neni pevne stanoven.

MC tedy provede vzdalen 'ls' a nasledne se snazi uhadnout co ktery radek
znamena. Presneji receno, v zasade ocekava, ze dostane vystup stejny
jaky poskytuje GNU ls. I drobne odchylky od ocekavaneho formatu staci k
tomu, aby neuhadlo spravne pripadne neuhadlo vubec.

A zmenit format je celkem snadne (a to pomijim ze FreeBSD proste
nepouziva GNU ls) - od hratek s lokalizaci (ktere meni format zapisu
datumu), po nastaveni terminalu, ktere muze zpusobit zalamovani radek
nebo pouziti ridicich kodu kvuli barvickam.

Vliv muze mit i verze MC, "hadani" je heuristika a ta je s novymi
verzeni neustale upravovana aby byla "chytrejsi". Coz, pravda, nekdy
muze prinest i zhorseni.

Netusim s jakymi optiony MC to 'ls' vola (s nejakymi urcite, jinak by
tam datum vubec nebylo) ani zda se to da konfigurovat. Ale pokud da, tak
i tady by zmena mohla byt fatalni.

> Pokud se k tomu stroji pripojuji z Win, tak je zvlastni ze ssh pristup (PUTTy) je absolutne v pohode

To, ze formatu vypisu hladce rozumis ty neznamena nutne, ze je identicky
i pro strojove zpracovani. Nemluve o moznem vyskytu netistitelnych
znaku, ktere ani nemusis videt.

> WinSCP rovnez vse zobrazuje jak ma.

Stejna poznamka, navic, WinSCP pouziva, alespon mam ten dojem, SFTP
subsystem SSH, takze muze pouzivat pro vypis adresaru jeho prikazy a tam
je format dat dostatecne standardizovany.

> Zkusil jsem se na stroj pripojit z jineho systemu
> GNU Midnight Commander 4.6.1

> Nazvy adreasru mc v tomto pripade zobrazuje korektne.

Pak to muze byt skutecne problem te konkretni verze MC a jeho logiky pri
hadani vyznamu radku 'ls'. O jednu verzi vys nebo niz muze byt vsechno v
poradku (taky ale nemusi). Takze za dobrej zacatek mam upgradovat na
posledni verzi MC z portu, coz je 4.8.10

Ale pokud jsem srozumitelne vysvetlil jak to funguje, je doufam jasny,
ze tenhle styl prace se vzdalenym filesystemem je z principu hack jehoz
funkcnost je krehka vec a muze se zmenit i pri sebemensich zmenach.
Pokud tedy nejde o nahodne jednorazovky, mel bys najit nejakej jinej
styl prace, kterej ti bude vyhovat a bude spolehlivejsi.