MC + ssh - spatne nazvy souboru na vzdalene strane

Tomáš Skočdopole tomas.skocdopole at it-box.cz
Sun Nov 17 19:43:21 CET 2013

> Date: Sun, 17 Nov 2013 18:16:53 +0100
> From: dan na obluda.cz
> To: users-l na freebsd.cz
> Subject: Re: MC + ssh - spatne nazvy souboru na vzdalene strane

> V popisu vystupuje nekolik pocitacu a ne vzdy si jsem jisty kdy se mluvi
> o kterem. Ale vzhledem k tomu, ze verze OS je take udana jen u jednoho z
> nich, verze MC nikde tak to nakonec zas az tolik nevadi, protoze o tech
> pocitacich stejne nic moc nevime.
>
> Takze si dovolim jen hadat - zdrojem problemu by mohly byt hratky s
> lokalizaci. Pripadne pristup z prilis stare verze nebo na prilis starou
> [...]

Omlouvam se, zkusim byt o neco konkretnejsi. Mam nove nainstalovany stroj s FreeBSD 9.2 amd64
# uname -rp
9.2-RELEASE amd64
Kde bezi OpenSSH (nainstalovano spolu se systemem):
OpenSSH_6.2p2, OpenSSL 0.9.8y 5 Feb 2013

Hratky s lokalizaci? Nejsem si vedom - provadi se v login.conf, nebo na ktery konfiguracni soubor se mam eventuelne zamerit?

Snazim se k nemu pripojit ze stroje kde bezi FreeBSD dokonce take 9.2 a midnight commander je verze:
# mc -V
GNU Midnight Commander 4.8.1.6
Built with GLib 2.28.8
Using the S-Lang library with terminfo database
With builtin Editor
With subshell support as default
With support for background operations
With mouse support on xterm
With internationalization support
With multiple codepages support
Virtual File Systems: cpiofs, tarfs, sfs, extfs, ftpfs, fish, smbfs
Data types: char: 8; int: 32; long: 64; void *: 64; size_t: 64; off_t: 64;

Jak jsem psal v Midnight commanderu pokud dam z menu Shell link, tak po zalogovani se ma zobrazit obsah adresare /. Ten se sice zobrazi, ale nazvy adresaru a souboru obsahuji na zacatku i datum - cili misto adresare media se zobrazi Nov 9 00:32 media, misto root se zobrazi Nov 15 13:53 root.
Pokud do tohoto adresare vlezu, jevi se jako prazdny. Soubory nakopirovat na vzdaleny server jdou, ale pouze do toho korenoveho adresare.

Pokud se k tomu stroji pripojuji z Win, tak je zvlastni ze ssh pristup (PUTTy) je absolutne v pohode, WinSCP rovnez vse zobrazuje jak ma.

Zkusil jsem se na stroj pripojit z jineho systemu
# uname -rp
6.3-RELEASE-p3 i386

GNU Midnight Commander 4.6.1
Virtual File System: tarfs, extfs, cpiofs, ftpfs, fish, smbfs
With builtin Editor
Using included S-Lang library with termcap database
With subshell support as default
With support for background operations
With mouse support on xterm
With internationalization support
With multiple codepages support

Nazvy adreasru mc v tomto pripade zobrazuje korektne.

Zdravi
Tomas Skocdopole