Disk do maleho servriku

Miroslav Prýmek m.prymek at gmail.com
Sun Nov 10 18:05:39 CET 2013

2013/11/10 Dan Lukes <dan na obluda.cz>:

> I tak se alokuje z odswapovatelne pameti. Jen neni splnena druha nutna
> podminka pro to, aby blok pameti mohl byt odsunut do swapu.

Jasne, chtel jsem tim rict "kdyz swap nemam, je mi to jedno, protoze
fyzickou RAM
mi uplne definitivne blokovat nebude ani kdyby se alokoval v plne
vysi". Pokud swap nemam, tak mi to vadi, protoze ta RAM je uz nadobro
nevyuzitelna cimkoli jinym.

> Bud' nerozumim otazce, nebo zni odpoved "ne".

Sorry, to slovo "fyzicke" tam nemelo byt, to mi ujelo.

V techhle low-level vecech trochu tapu, nevim, jak alokace presne
probiha. Myslel jsem, ze kernel za nejakych podminek dovoli naalokovat
vic pameti nez ma realne k dispozici (overcommit)  a projevi se to az
v pripade, ze do te pameti fakt vsichni zapisou.

Pokud by to tak bylo, tak by pred-alokovana pamet na mfs disky pristup
jinych procesu k pameti nemusela nutne blokovat, ne? Kdyz to reknu
uplne selsky, kdyz mam k dispozici 1GB RAM a vytvoril bych 1GB mfs
disk, ale nic tam nezapsal, tak by porad jeste jiny procesy pamet
mohly dostat (?) Za nejakych podminek? Nebo urcite ne?

M.