Disk do maleho servriku

Lars Schotte gustopn at gmail.com
Wed Nov 6 20:46:55 CET 2013

Problem mas u hentoho BSD ten isty, kedze si nenacentroval particie na
4K, tak potom to nemoze mat dobry performance impact. GPT je momentalne
najlepsie riesenie, ale samozrejme aj BSD alebo MSDOS ide dobre, pokial
vycentrujes na 4K sektory.

SSD disky mozu fakticky pouzivat este vaecsie sektory, mozno aj 8K
alebo 16K, ale to skor skrz kompresie a kryptografie, kere niektore
dokazu. interne su SSD disky rozdelene po adresovatelnych blokoch,
presne tak ako aj HDD, alebo aj RAM (hoci tam je to 1 Byte, ale v
principe je to adresovatelny blok, nic ine, ziadna magia).

--
Lars Schotte @ hana.gusto
3.11.6-201.fc19.x86_64 x86_64 GNU/Linux