Disk do maleho servriku

Dan Lukes dan at obluda.cz
Wed Nov 6 20:00:04 CET 2013

On 11/06/13 13:08, Jan Dušátko:
> 4) Bloky jsou take povedena taskarice. Stary format pouzival 512B (pripadne
> 520B) na sector. V soucasnosti se pouzivaji 4K, kde disk muze umoznovat
> "premapovani" do stareho typu pristupu.

Muze ? Kdyz jsem chtel vyzkouset schopnost FreeBSD fungovat nat
nativnimi 4kB sektory, celkem slozite jsem hledal disk, na kterym by
preklad na pulkilovy slo vypnout.

> Muj osobni nazor je podobny Danovi. Koupit maly levny disk, eventuelne hybridni disk

Nevim nevim, hybridni disky spojuji nejen vyhody, ale i nevyhody obou
reseni. A nasledujici se mi jevi dost zasadni:

> hybridni ... disk nema omezeny pocet zapisu

Nevim, jak by zajistili aby hybridni disk (ta jeho SSD cast) omezeny
pocet pouziti nemel. Teda, pomineme-li moznost, ze postupem casu se SSD
cast hybridniho disku "vypari" a disk je nadale uz jen obycejnym
magnetickym diskem.