Disk do maleho servriku

Radek Krejča radek.krejca at starnet.cz
Wed Nov 6 12:33:55 CET 2013

Ahoj,

> Nemas nahodou v oblibe takovej ten FreeBSD boot manager (ten co ti
> nabidne bootovani z ruznych slice stiskem F1, F2, ...) ?

No... mam. Sice budu za trubku, ale on je jeste nejaky jiny standardne ve FreeBSD? Tak mohu pouzit nejaky externi, ale to je uz dost pres ruku, tak proto se ptam.

> Ten totiz do zavadece zapisuje pri kazdem bootu, ledaze v konfiguraci
> reknes jinak.
>
> Na kazetach (a paskach vubec) se takovy veci dely "standardne", u
> flashky jsem o tom zatim neslysel. Na prvni pohled to vypada jako
> "prupis bloku". Lip by se o tom premejslelo kdybys mel ten cas zmerenej
> co mozna presne a bylo by znamo v jakem formatu tam ty data mas ulozeny,
> protoze pak by slo spocitat velikost propsane casti, a pokud by to bylo
> nejake pekne zaokrouhlene cislo se vztahem k tomu jak jsou flashky
> vnitrne udelane, mohlo by to neco rict.

Nikdy jsem se to nepokousel resit, takze nic presneho nevim. Jedna je opet Corsair Voyager, druha je nejaka reklamni a treti nevim, je jina. Co je ve skutecnosti vevnitr netusim. Formatovane jsou na FAT32 a mam na nich mp3 pichnute do autoradia. Mas pravdu, efekt je stejny jako u tech kazet, je to vzdy stejna cast pisnicky vzdy ve stejne casti pisnicky. Delka je zhruba stejna, ale fakt jsem to nemeril. Kdyz se mi to stalo poprve, tak jsem si myslel, ze jsem tam uz nakopiroval spatnou mp3, ale ted je to tam uz vicekrat, takze to ma nejaky vyvoj v case.

> Pro ucely zhodnoceni vyroku "delaji to casem vsechny" je ovsem podstatne
> vedet, jestli uz leta kupujes flashky jednoho vyrobce ci dokonce modelu,
> nebo jestli je to nahodna smeska.

Je to smeska, ale co maji ve skutecnosti vevnitr, to je otazka....

> Nelze ale prehlednout ani moznost, ze tim spolecnym jmenovatelem nejsou
> vubec ty flashky, ale je jim tvuj prehravac. Kdyz rikas "je to RO" tak
> zrejme nemas na mysli nejakej hardwarovej prepinac na flahsce, jako spis
> to, ze te nenapada, proc by prehravac mel na tu flashku psat.

Ano, to je pravda, nenapadlo me, ze by tu byla moznost, ze se vezme kus neceho z jednoho mista a napise se na jiny, ale mozne to samozrejme je.