Disk do maleho servriku

Dan Lukes dan at obluda.cz
Wed Nov 6 10:54:59 CET 2013

On 11/06/13 10:06, Radek Krejča:
> http://typo.submonkey.net/articles/2006/4/13/installing-freebsd-on-usb-stick-episode-2
> Pevne verim, ze odkazy budou funkcni, zdaji se, az na ten posledni.

Coz uz dneska neni problemm, protoze:

> https://web.archive.org/web/20120122205432/http://typo.submonkey.net/articles/2006/4/13/installing-freebsd-on-usb-stick-episode-2

> system nejcasteji prestal z flasky bootovat, pricemz flashka byla normalne citelna a po prehrani zavadece zase fungovala

Nemas nahodou v oblibe takovej ten FreeBSD boot manager (ten co ti
nabidne bootovani z ruznych slice stiskem F1, F2, ...) ?

Ten totiz do zavadece zapisuje pri kazdem bootu, ledaze v konfiguraci
reknes jinak.

> postupem casu se stava, ze jsou jednotlive pisnicky "pres sebe". Proste poustim pisnicku a do ni se treba na 5 sekund na stejnem miste zamota jina

Na kazetach (a paskach vubec) se takovy veci dely "standardne", u
flashky jsem o tom zatim neslysel. Na prvni pohled to vypada jako
"prupis bloku". Lip by se o tom premejslelo kdybys mel ten cas zmerenej
co mozna presne a bylo by znamo v jakem formatu tam ty data mas ulozeny,
protoze pak by slo spocitat velikost propsane casti, a pokud by to bylo
nejake pekne zaokrouhlene cislo se vztahem k tomu jak jsou flashky
vnitrne udelane, mohlo by to neco rict.

Pro ucely zhodnoceni vyroku "delaji to casem vsechny" je ovsem podstatne
vedet, jestli uz leta kupujes flashky jednoho vyrobce ci dokonce modelu,
nebo jestli je to nahodna smeska.

Nelze ale prehlednout ani moznost, ze tim spolecnym jmenovatelem nejsou
vubec ty flashky, ale je jim tvuj prehravac. Kdyz rikas "je to RO" tak
zrejme nemas na mysli nejakej hardwarovej prepinac na flahsce, jako spis
to, ze te nenapada, proc by prehravac mel na tu flashku psat.

No, to jeho programatora mozna taky ne, coz ovsem nutne neznamena, ze to
obcas neudela ...