Pouziti pkg

Miroslav Lachman 000.fbsd at quip.cz
Mon Nov 4 22:57:29 CET 2013

Radek Krejča wrote:
> Hledal jsem a nazory se ruzni, nekdo radi toto doinstalovat z portu, prijde mi to jako zvlastni reseni, ze by zrovna balik pro apache modul a phpmyadmin nebyl.

Ono to moc zvlastni neni. Pkg(ng) zatim jen "kopiruje" to, co bylo drive
kompilovano jako standardni packages a tam opravdu mod_php do Apache
nebyl. (alespon ne v dobe, kdy jsem se o packages zajimal). Jestli neni
ani phpMyAdmin, to muze byt trochu prekvapujici, na druhou stranu,
zrovna phpMyAdmin se nijak nekompiluje, je to jen rozbaleni tar.gz
archivu, takze je asi jedno, odkud se bude instalovat (jestli z portu,
nebo pkg, nebo pkg_add)

Ve spojitosti s pkg vidim vyhodu spis v kombinaci s vlastnim repositarem
z poudrieru, kde si na buildserveru pripravis svoje balicky a ty pak jen
rozinstalujes po serverech.

Dalsi rozmach pkg(ng) bude asi az v dobe, kdy se naplno rozjednou
subpackages s ruznou konfiguraci options, takze pak budou existovat i
"podbalicky" pro ruzne kombinace options a pujde takhle binarne
instalovat i to, co drive neslo.

Mirek