Zmena spravania chmod na FreeBSD 9 (alebo ZFS)

Miroslav Lachman 000.fbsd at quip.cz
Mon Nov 4 15:55:03 CET 2013

Marián Černý wrote:
> Ahojte,
>
> vsimol som si zaujimave spravanie chmod-u na FreeBSD 9.2.

[...]

> ze sa snazi menit prava, aj ked nedoslo k zmene:
>
> log: 040777 [drwxrwxrwx ] ->  040777 [drwxrwxrwx ]
>
> Netusite niekto, ci nedoslo vo FreeBSD 9 k tejto zmene spravania chmod-u? Na FreeBSD 7 a 8 to nerobi. Pripadne ci to nesposobuje ZFS, ten sme predtym tiez nepouzivali.

Nemam bohuzel nikde 9.2-RELEASE, mam tu na testovacich stroji 9.2-RC3 a
9.2-RC4 s UFS a tam to nedela.

user1 na sm ~/> uname -srmi
FreeBSD 9.2-RC4 amd64 GENERIC

user1 na sm ~/> ls -ld /var/log
drwxr-xr-x  7 root  wheel  2560 Nov  4 03:01 /var/log

user1 na sm ~/> chmod 0755 /var/log

user1 na sm ~/> chmod -vv 0755 /var/log

Zkusil jsem to same na starsim stroji (8.x) se ZFS a ani tam to nedela.
Takze bych to prisuzoval kombinaci novy system + nova verze ZFS.

Mirek