Zmena spravania chmod na FreeBSD 9 (alebo ZFS)

Marián Černý majo-users-l at cerny.sk
Mon Nov 4 13:22:52 CET 2013

Ahojte,

vsimol som si zaujimave spravanie chmod-u na FreeBSD 9.2. Mam adresar log, ktory vlastni uzivatel1 a ma prava 777:

drwxrwxrwx  2 uzivatel1  developers   4 Nov  4 11:05 log

Ako uzivatel2 pustim prikaz "chmod 777 log". Predtym to prebehlo bez chyby (prava uz su 777, nesnazi sa menit prava, nevypise to chybu). Teraz to hlasi:

chmod: log: Operation not permitted

Je mi jasne, ze uzivatel2 nie je vlastnik, tak nemoze menit prava. Ale predtym to fungovalo (nesnazil sa menit prava).

Naviac ked spustim ako uzivatel1 "chmod -vv 777 log", tak vidim, ze sa snazi menit prava, aj ked nedoslo k zmene:

log: 040777 [drwxrwxrwx ] -> 040777 [drwxrwxrwx ]

Netusite niekto, ci nedoslo vo FreeBSD 9 k tejto zmene spravania chmod-u? Na FreeBSD 7 a 8 to nerobi. Pripadne ci to nesposobuje ZFS, ten sme predtym tiez nepouzivali.

Dakujem,

Marian