Netbios name

Petr Rehor prehor at gmail.com
Mon Sep 9 19:06:44 CEST 2013

V okolnich pocitacich jsou videt jmena, ktera dodava sluzba Computer
Browser. Ta vyuziva jen a pouze NetBIOS API a zalezi jak ho mate
nakonfigurovane - zejmena jake sitove protokoly pouziva pro transport.
Historicky bylo mozne posilat NetBIOS pakety primo v Ethernet ramcich
(obcas oznacovane jako NetBEUI) a pak je mozne pouzit jako transport
protokoly SPX/IPX (Novell NetWare) a TCP/IP.

Pokud nemate nakonfigurovane NetBEUI nebo IPX/SPX tak to musi
probehnout pres TCP/IP u ktereho probihaji NetBIOS jmenne rezoluce
dvema zpusoby:
1) Lokalni UDP broadcast na IP adresu 255.255.255.255 - pokud jsou
pouzite dva IP subnety nad jednou L2 broadcast domenou tak se v
Okolnich pocitacich objevi pocitace z obou siti
2) Dotaz do WINS serveru - pokud jsou WINS servery pouzivane v obou
sitich propojene (replikuji) nebo existuji pocitace (v libovolnem IP
subnetu) ktere maji nakonfigurovane WINS servery z obou siti nebo
existuji pocitace v IP subnetu jedne site a maji nakonfigurovany WINS
server z druhe site, pak informace o jmenech "prosaknou" z jedne site
do druhe. Dalsi moznost je, ze se WINS server diva v pripade neuspechu
ve sve databazi do DNS domeny ve ktere jsou i jmena z druhe site.

Pro dohledani toho, odkud se vam berou jmena v Okolnich pocitacich
muzete pouzit utilitu BROWSTAT a pro opravdove fajnsmekry je urcen
BROWMON.

P.