sh unexpected operator

Radek Krejča radek.krejca at starnet.cz
Mon May 27 11:10:18 CEST 2013

Ahoj, uz tu do toho cumim pul dne a jelikoz si nevim rady, kde muze byt problem, tak prosim o radu, vic oci uvidi problem snad lip.... Mam nasledujici script, ktery hlida demona. Ten ma parametry a posledni parametr je string souburek. Pokud to spadne, mel by byt retezec prazdny, takze by to melo vypsat Nejde....

#!/bin/sh

while :
do
souburek=`ps -axw | grep souburek | grep -v grep | awk '{ print $9 }'`
if [ -z $souburek ]; then
echo "Nejde"
/bin/sleep 10
fi
done

Funguje to. Funguje to navic dobre. Ale nekdy v prubehu scriptu (at demon bezi ci ne) to vyhodi hlasku:

[: souburek: unexpected operator

A jede to dal. Nekdy to vyhodi hlasek 10, nekdy jednu, proste jak kdyby se to chovalo nahodne. Pritom tam ten proces zkratka vidim a navic ten script pak jede dal, jako by to nikdy nevypsal.

Divne je, ze to vubec funguje, kdyby tam byla nejaka zasadni chyba, tak to preci nejde.

Jinak dodam, ze script ma prava pro spousteni a spoustim ho pres ./script . Je to BSD 9.1 amd64, ale to by snad nemelo hrat zadnou roli.

Diky za pomoc
Radek