csup vs. svn / release, releng, stable

Miroslav Lachman 000.fbsd at quip.cz
Wed May 1 00:54:49 CEST 2013

Radek Krejča wrote:
> Ahoj,

> Tak mne slo spise o pravidla a na to jsi mi v podstate odpovedel, jak by to melo byt. Praxe se jevi v tuto chvili tak, ze se nekdo rozhodl opravit chybu a vybral si nejake vetve, ve kterych opravu umistil. Z jakeho duvodu ji neumistil do vetve s opravami chyb mi zatim unika, treba se tam objevi casem, az kod projde nejakym schvalovacim procesem.

Ono je to jeste trochu jednodussi. Vsechny zmeny a opravy se delaji v
HEAD (pokud je ta chyba i v HEAD jeste pritomna). Pokud to v HEAD
funguje (aspon par tydnu se neprihlasi nikdo, komu by oprava rozbila
neco jineho), tak se provadi MFC (Merge From Current) a to se dela vzdy
do STABLE vetvi aktualne zivych majoritnich verzi. V tento okamzik je to
tedy 8-STABLE a 9-STABLE. Do RELEASE (RELENG) uz to nikdo davat nebude,
pokud to neni zavazna bezpecnostni chyba.
Pokud by tvuj problem nekdo povazoval za bezpecnostni chybu, kterou je
potreba opravit i v existujicich releasech, tak by to urcite probehlo
vsechno najednou a ne nejprve MFC do STABLE a pak teprve do RELEASE.

Z toho vyplyva, ze do releng/9.1 ani releng/8.3 se to na 99.9% nedostane.

A jak psal Dan, muzes si vybrat, jestli si to patchnes sam ve svem
8.3-RELEASE (nebo 9.1-RELEASE), nebo jestli si do produkce nasadis
stable/9 pripadne stable/8 (8.4 release candidate).

Je to na svedomi kazdeho z nas. Ja jsem kvuli nejakym opravam STABLE
nasazoval uz nekolikrat a nemel jsem s tim problem. Takze bych si to na
tvem miste zkusil na nejakem testovacim stroji a jestli vsechno funguje,
nasadil i na dalsi.
Jestli mas pocit, ze RELEASE je pokrteny, postrikany svecenou vodou a
prosty vsech vad... tak muzes vzit stary RELEASE a doplnit patch s tou
opravou. Jenze oni ty RELEASy taky obsahuji radu chyb, ktere uz se
nestihly opravit pred vydanim a protoze to nejsou treba zasadni
bezpecnostni chyby, tak jsou opravene treba tyden po vydani - pouze ve
STABLE.

Tak si vyber...

Mirek