Problem s inetd - REMOTEHOST promenna

Dan Lukes dan at obluda.cz
Mon Mar 25 13:04:59 CET 2013

Radek Krejča wrote:
> Fungovalo to bajecne, nez jsem zjistil, ze si ji inetd nekde drzi (ona

Inetd promennou jmena "REMOTEHOST ani nenastavuje ani nijak nepouziva.

Jediny program ve standardnim zdrojakovem stromu, ktery tuto promennou
nastavuje je tcsh. man tcsh:

> REMOTEHOST (+)
>                The host from which the user has logged in remotely, if this is
>                the case and the shell is able to determine it.

> je to promenna prostredi, takze asi nekde visi

Promenne prostredi se pri forku dedi. Takze je-li promenna nastavena
napriklad pred startem INETD, pak se promenna i s danou hodnotou objevi
v prostredi INETD i vsech programu, ktere inetd nasledne forkne.

Dovedu si predstavit, jak restartujes inetd z prikazove radku tcsh, kde
ta promenna nastavena na neco je. Pak vsechny procesy, ktere se
nerozhodnou si tu promennou prenastavit (a to je z tech beznych zase jen
tcsh) pak zustane ta hodnota, ktera tam byla v okamziku, kdy's inetd
restartoval.

Nebo muze byt mechanismus samozrejme jiny.

V kazdem pripade, ladis problem, ktery nema az tak moc co do cineni s
inetd, ale s tcsh.