Slovo moderatora k: "Re: OT: Bezpecnostne techniky - Postfix"

Dan Lukes dan at obluda.cz
Fri Feb 15 10:14:43 CET 2013

Lubomir Majersky wrote:
>     V konecnom dosledku mi vsak nejde o legitimnych uzivatelov ako
> takych, ti zacinaju byt disciplinovanejsi, pozornejsi... a nemaju zaujem
> skodit, ale ide mi o "skodnu" v podobe spamerov

Pripustil jsem toto off-topic tema, protoze jednou za cas se neco
takoveho asi tolerovat da, aniz by to cleny tohoto listu presprilis
obtezovalo. I kdyz jde o diskusi na tema, ktere je nemusi zajimat.

Ale melo by jit o diskusi pokud mozno co nejkratsi. A tohle k tomu zatim
moc nesmeruje, mimo jine, kvuli velice vagnimu vymezeni problemu. SPAM a
SPAMMER je popularni pojem bez jasne definovaneho vyznamu.

Definuj prosim, a to nejakymi jasnymi vlastnostmi, dopisy, kterych se
chces zbavit nebo jejich vyskyt omezit. Neco jako:

spojeni z cizi site, neautentizovana SMTP session, adresa odesilatele z
"mych" domen, adresa prijemce z "mych" domen.

Nad pojmenovanym problemem se da ucinne a kratce diskutovat na tema, jak
tu konkretni vec v postfixu udelat. Nebo ti ji rozmluvit, s poukazem na
to, ze tim nutne omezis i jinou korespondenci, kterou patrne omezit nechces.

Nemuzu ale rict, ze tu vitam diskusi, behem ktere se problem k reseni
teprve hleda, pripaden jde o velmi komplexni problem jehoz reseni
zahrnuje i obchodne-ekonomicke aspekty ("musim uzivatelum rouztrousenym
vsude mozne dovolit pouzivat muj SMTP server" - nemusis, ja to treba
nedelam, at pro odesilani pouzivani SMTP server toho, kdo jim poskytuje
pripojeni, tak se to delalo "odjakziva").

Takze, kdyz uz to k OT diskusi doslo, snazte se ji minimalizovat a
omezit vyhradne na jasne a technicke aspekty - a predevsim - co
nejrychleji uzavrit.

Diky

Slyseli jste slovo moderatora ;-)