Neocekavana zmena default gateway

Dan Lukes dan at obluda.cz
Sun Dec 16 21:48:07 CET 2012

On 12/16/12 21:35, Radek Krejča:
> nenastavuje pres dhcp, ale pres pxe.  Jestli dobre chapu architekturu, jak to ma udelane BSD, tak pres pxe
se "propise" adresa, kterou pxe ziska z dhcp, ale pak se uz chova, jako
by byla nastavena rucne. Pokud by to bylo pres dhcp, tak preci v takovem
pripade bezi proces dhclient, tady neni, takze na zaklade ceho by se
zmena delala?

To je mozne, ze se takhle PXE na FreeBSD chova. To nastudovano do
detailu nemam. Kazdopadne to znamena, ze DHCP server, ktery ji pridelil,
ji po uplynuti casu zapujcky zacne povazovat za volnou.

Zda to vadi enbo ne zalezi od celkove konfigurace, neda se to rict
obecne, a nejspis by to stejen nezpusopbilo zmenu gateway.

> Mno, to je divne.

Souhlasim. Porad mas moznost se vratit k memu puvodnimu navrhu, pustit
si tam monitoring a sledovat co presne se stalo az se to stane.

Jaka je "spravna" gateway vis (nerikej, ze ac pridelovana pres DHCP
dynamicky se meni) takze script, ktery se jednou za minutu spusti,
zjisti, zda je spravna a pokdu ne zaznamena aktualni stav routovaci
tabulky a ifconfig -a  neni az tak slozitej. Spolu s uloznyn zaznamem
route monitor se treab nekam pohnes.

A ze to mas read-only ? No tak si tam zastrc do USB flashku a tyhle veci
si uloz na ni. A nebo to proste nejakou chvili read-only mit nebudes ...