Neocekavana zmena default gateway

Radek Krejča radek.krejca at starnet.cz
Sun Dec 16 21:35:27 CET 2012

> tak pak uz dhcp client nebezi, alespon jsem ho v procesech nemel.
>
> Nepravdepodobne. IP adresa se pres DHCP vetsinou zapujcuje na omezenou dobu.
>
> Popravde receno, ze by to byl neuatorizovany DHCP server me puvodne
> nenapadlo, protoze me nenapadlo, ze by sitovy router byl konfigurovan
> pres DHCP klienty. Ale pokud je, je to lepsi kandidat na zdroj potizi
> nez MPD5.

Mno, to je divne. Jednak se nenastavuje pres dhcp, ale pres pxe. Jestli dobre chapu architekturu, jak to ma udelane BSD, tak pres pxe se "propise" adresa, kterou pxe ziska z dhcp, ale pak se uz chova, jako by byla nastavena rucne. Pokud by to bylo pres dhcp, tak preci v takovem pripade bezi proces dhclient, tady neni, takze na zaklade ceho by se zmena delala?

Dale je stroj ve vlastnim vlanu, v tom se zadne jiny dhcp provoz neobjevuje, ten vlan na to prave z techto duvodu monitoruji. No a dalsi vec je, proc by se jen zmenila brana a ip by zustalo? No a za posledni, proc by se to delo pouze u jedineho stroje, kdyz je jich tam dalsich nekolik desitek nastavenych stejne?

Radek