icmp redirecty

Radek Krejča radek.krejca at starnet.cz
Thu Nov 29 06:34:23 CET 2012

Ahoj, tak tuto odpoved mam rozepsanu uz od vcera. Chtel jsem dodat potrebne informace (protoze jsem hledal chybu vsude mozne, jen ne, kde bych zrejme mel), ale nastala zajimava vec - x dni se to chovalo spolehlive, jak jsem popsal. Sotva jsem poslal mail a hodinu na to k tomu sedl, tak se to uz nestalo. Budu sledovat dale. V tuto chvili musim najit odpoved na zakladni otazku - jak mohl paket dorazit na ten stary server, odpoved serveru, at byla jakkoliv nesmyslna, asi neni v tuhle chvili podstatna.

Jen k te posledni vete o reverzu - souhlasil bych, kdyby v tom samem vlanu nebylo dalsich x stejne nakonfigurovanych stroju (z obou distribuci a rozsahu) a odpovidal jen ten, ktery mel stejny reverz. Jine pojitko tam nevidim. Proto jsem do toho ten reverz zamotal.

> On 11/28/12 21:48, Radek Krejča:
> vlanu, ale maji ip z ruznych rozsahu.
>
> To je uz samo o sobe ne zcela korektni konfigurace.

Jedna se o site
178.255.168.0/24
92.62.224.0/24

prvni je na tom novem stroji, druha je na tom puvodnim.

> Irelevantni, problem, ktery popisujes je zalezitost routingu a ten s DNS
> nesouvisi.

No, to jsem si prave taky doted myslel, nicmene v tom vlanu a rozsazich je spousta dalsich stroju a jediny, kdo se ozve a zacne neco odpovidat, je prave ten, ktery ma stejny reverz. Jinak ty stroje nic nespojuje, vyjma vlanu a reverzu. IP maji kazdy jiny.

> Z jake IP ? Jaka maska je na sitove karte, ze ktere to odchazi ? Jak
> vypada routovaci zaznam, kterym se odeslani tohoto paketu ridi ?

Z ip 178.255.168.253
inet 178.255.168.253 netmask 0xfffff800 broadcast 178.255.175.255

> A pokud zadnym protoze jde o adresy v directly-connected siti, pak jak
> vypada ARP zaznam na odesilateli ?
Pred vypnutim stroje:
nat-8.starnet.cz (178.255.168.8) at 00:25:90:73:2e:c6 on em0 expires in 861 seconds [ethernet] - pingaci stroj
zadny zaznam na tom stroji, ktery nakonec odpovida redirectem

> tabulky), zacne mi pri pingani na ip 178.255.168.8 posilat 92.62.224.8 icmp
> redirecty
>
> Jak v te chvili vypada routovaci a/nebo ARP zaznam na odesilateli ? Jak
> se zmenil oproti stavu kdyz ten 178.255.168.8 jeste bezel ?
>
> Pokud se zmenil nejaky routovaci zaznam - pouzivas nejaky dynamicky
> routovaci protokol ?

Ne

> Pokudivas v siti proxy-arp ?

Ne

> Jaky vliv ma tato konfigurace na routovane pakety, konkretne na tenhle
> konkretni ?

> 69.150.132.181)
>

> bezprostredni pricina odeslani ICMP_REDIRECT je jasna:
>
> a) ping posilany na 178.255.168.8 dorazil behem sveho zivota na 92.62.224.8

Ano, dorazil, ale proc. To je prave pro me to nepochopitelne. To, ze pak odpovida nejake hlouposti, to je uz vec dalsi. Ale proc pri pingu na ip dorazi, kam nema...