icmp redirecty

Dan Lukes dan at obluda.cz
Wed Nov 28 22:30:36 CET 2012

On 11/28/12 21:48, Radek Krejča:
> Mam 3 stroje ve stejnem vlanu. Z jednoho pingam. Oba jsou tedy ve stejnem vlanu, ale maji ip z ruznych rozsahu.

To je uz samo o sobe ne zcela korektni konfigurace.

> Na oba je jiz nastaven stejny reverzni dns zaznam

Irelevantni, problem, ktery popisujes je zalezitost routingu a ten s DNS
nesouvisi.

> Ping provadim na ip 178.255.168.8

Z jake IP ? Jaka maska je na sitove karte, ze ktere to odchazi ? Jak
vypada routovaci zaznam, kterym se odeslani tohoto paketu ridi ?

A pokud zadnym protoze jde o adresy v directly-connected siti, pak jak
vypada ARP zaznam na odesilateli ?

> Pokud vypnu ... 178.255.168.8, tak po chvili (hadam po vyprseni arp tabulky), zacne mi pri pingani na ip 178.255.168.8 posilat 92.62.224.8 icmp redirecty

Jak v te chvili vypada routovaci a/nebo ARP zaznam na odesilateli ? Jak
se zmenil oproti stavu kdyz ten 178.255.168.8 jeste bezel ?

Pokud se zmenil nejaky routovaci zaznam - pouzivas nejaky dynamicky
routovaci protokol ?

Pokudivas v siti proxy-arp ?

> Zaomnel jsem dodat, ze oba stroje jsou naty pres pf.

Jaky vliv ma tato konfigurace na routovane pakety, konkretne na tenhle
konkretni ?

> PING 178.255.168.8 (178.255.168.8): 56 data bytes
> 36 bytes from nat-8.starnet.cz (92.62.224.8): Redirect Host(New addr: 69.150.132.181)
> Vr HL TOS  Len   ID Flg  off TTL Pro  cks      Src      Dst
>   4  5  00 0054 a2b5   0 0000  3f  01 21ef 178.255.168.253  178.255.168.8

bezprostredni pricina odeslani ICMP_REDIRECT je jasna:

a) ping posilany na 178.255.168.8 dorazil behem sveho zivota na 92.62.224.8

b) 92.62.224.8 se domniva, ze neni routerem, ktery by mel byt pouzivan
pro dorucovani paketu s cilovou adresou 178.255.168.8, protoze on sam,
kdyby s touto adresou chtel komunikovat, posilal by paket na
69.150.132.181, ktery podle nej je ve stejne lokalni siti a tudiz ej pro
toho, kdo mu paket poslal stejne dosazitelny jako on sam.

Musis rozklicovat dve veci - jak je vubec mozne, ze pakety, ktere by
mely byt dorucovany na 178.255.168.8 vubec zacaly chodit na nejaky jiny
stroj. A druha, mozna souvisejici, mozna nezavisla, otazka je, proc onen
druhy stroj ma dojem, ze je v lokalni siti jiny vhodnejsi router.

V kazdem pripade, jestli ti mame mit sanci pomoct, musis detailne popsat
cestu jednotho takoveho paketu, jak prochazel z jednoho stroje na druhy,
co je v routovacich nebo ARP tabulkach, ktere jeho dalsi cestu z jednoho
bodu na druhy ridi, adresy a masky karet pres ktere prochazel, pokdu
nekde prochazi pres preklad, filtr nebo cokoliv, co v nem meni zdrojovou
nebo cilovou adresu, tak nezapomenout zminit, vcetne popisu jak to ten
paket zmenilo.

A jeste radeji jednu - reverz je v tom skoro jiste zcela nevinne ;-)