Bug nebo ficura - arp na virtualnim device mezi verzemi bsd

Radek Krejča radek.krejca at starnet.cz
Sat Nov 24 22:30:37 CET 2012

Ahoj,

> ARP tabulka obsahuje mapovani mezi IP adresami a MAC adresami pro ty IP
> adresy na ktere posilas pakety skrz lokalni sit Ethernet. Na sebe sama
> paket neposilas pres Ethernet, jeji MAC znat nepotrebujes a neni duvod
> aby v ARP tabulce byla uvedena. Neni to nic proti nicemu pokud tam je
> (takze chovani FreeBSD 8.x a starsich je v poradku, jen je tam ten
> zaznam celkem zbytecne) ale neni nic spatneho, kdyz tam neni (takze i
> chovani 9.0 je v poradku).

No, ja osobne jsem to takto nikdy nepouzil a ani jsem si neuvedomil, jak to vlastne je. Nicmene me zarazilo, ze pro fyzicky se to chova jinak, nez pro virtualni rozhrani.

> Jestli s tim nekdo ci nejaky script pocita, pak pocital s necim, co
> nemel zaruceno, nemohl s tim pocitat, takze je jiste pripraven script
> upravit. Obvykle takova uprava navic nebude nijak zvlast tezka.
>
> Mam dojem, ze jsem od nekoho slysel, ze v HEAD se to takhle uz zase
> nechova, jake je chovani 9.1 si pripadne musis zjistit sam. Mozna pro
> tebe bude resenim update na 9.1

Ne, to si uzivatele opravi tak, jak je to spravne, predpokladam, ze ifconfig, ktery je na to delany, tak se bude chovat porad stejne.

> Krome toho jsem slysel, ze takhle se to chova jen v pripade, kdy mas IP
> adresu jak na VLAN interface tak na parent interface. Coz je tak jako
> tak divna konfigurace a skoro jiste to tak neni potreba. Pokud je to
> pravda (z tveho prikladu neni zrejme jaka je konfigurace parent
> interface i prikladu s VLANem) mohl by to byt dalsi "hint" jak se
> problemu zbavit.

I kdyby to tak bylo (zatim to nemam kde zkusit), tak se tomu moc nevyhnu. Jelikoz tam muze vest i netagovana sit, neni to reseni, ktere bych mohl nasadit nejak obecne. Reseni je, ze jsem se utvrdil v tom, ze je to chovani sice divne, ale v podstate spravne a uzivatele si svoje veci holt upravi.

Diky
Radek