Bug nebo ficura - arp na virtualnim device mezi verzemi bsd

Dan Lukes dan at obluda.cz
Sat Nov 24 21:27:46 CET 2012

Radek Krejča wrote:

> Aha, dobra, pokusim se upresnit, ono to bude mozna mnohem lepsi na prikladu.

A ukazuje se, ze skutecne mas na mysli uplne neco jineho, nez ja.

> A nyni to same na 9.0

> vlan338: flags=8843<UP,BROADCAST,RUNNING,SIMPLEX,MULTICAST> metric 0 mtu 1500
>          options=3<RXCSUM,TXCSUM>
>          ether 00:25:90:78:79:6a
>          inet 10.219.39.33 netmask 0xffffffe0 broadcast 10.219.39.63
>          media: Ethernet autoselect (1000baseT <full-duplex>)
>          status: active
>          vlan: 338 parent interface: em1

> %arp 10.219.39.33
> 10.219.39.33 (10.219.39.33) -- no entry

ARP tabulka obsahuje mapovani mezi IP adresami a MAC adresami pro ty IP
adresy na ktere posilas pakety skrz lokalni sit Ethernet. Na sebe sama
paket neposilas pres Ethernet, jeji MAC znat nepotrebujes a neni duvod
aby v ARP tabulce byla uvedena. Neni to nic proti nicemu pokud tam je
(takze chovani FreeBSD 8.x a starsich je v poradku, jen je tam ten
zaznam celkem zbytecne) ale neni nic spatneho, kdyz tam neni (takze i
chovani 9.0 je v poradku).

Jestli s tim nekdo ci nejaky script pocita, pak pocital s necim, co
nemel zaruceno, nemohl s tim pocitat, takze je jiste pripraven script
upravit. Obvykle takova uprava navic nebude nijak zvlast tezka.

Mam dojem, ze jsem od nekoho slysel, ze v HEAD se to takhle uz zase
nechova, jake je chovani 9.1 si pripadne musis zjistit sam. Mozna pro
tebe bude resenim update na 9.1

Krome toho jsem slysel, ze takhle se to chova jen v pripade, kdy mas IP
adresu jak na VLAN interface tak na parent interface. Coz je tak jako
tak divna konfigurace a skoro jiste to tak neni potreba. Pokud je to
pravda (z tveho prikladu neni zrejme jaka je konfigurace parent
interface i prikladu s VLANem) mohl by to byt dalsi "hint" jak se
problemu zbavit.

Ale vsechno to jsou jen navrhy, musis to pripadne ozkouset.