Vyhody novinek typu svn

Miroslav Lachman 000.fbsd at quip.cz
Wed Nov 21 17:02:53 CET 2012

Radek Krejča wrote:
> [...]

Z pohledu vyvojare... by tam vetsina radeji videla nejaky dVCS (podle
ohlasu v mailinglistech uz od dob planovani prechodu na SVN)

> No, a to je prave ten kamen urazu. Ja, jako koncovy uzivatel, pro ktereho se vlastne ten system dela, bych ty vyhody mel preci sakra videt. Je hezke, ze vyvojari budou mit snadnejsi praci...

Souhlas. Navic zruseni CVS / csup se vetsiny vyvojaru stejne nijak
nedotkne. Protoze delaji uz dlouho v SVN, nebo maji svuj strom v Gitu a
z neho posilaji zmeny do SVN. CVS funguje jen smerem ke koncovym
uzivatelum a tak jediny, kdo si oddechne, je ten, kdo spravuje export ze
Subversion do CVS.

[...]

> A to, ze neni svn nejak soucasti systemu, jako byl nakonec csup, je zoufalstvi, koukali jste, co za priserneho balastu si dotahuje?

Cele to docela vystizne shrnul Jeremy
http://koitsu.wordpress.com/2012/11/17/recent-freebsd-org-cluster-server-security-breach/

Drive clen FreeBSD, pozdeji kvuli nejakym sporum uz jen velmi casty a
velmi napomocny pisatel do mailinglustu (hlavne current a stable).
Neznam nikoho dalsiho, kdo by v mailinglistech poradil tolika lidem, tak
obsahlyma a detailnima radama, jako prave Jeremy. A ve stinu udalosti
posledniho cca roku uz radsi ani do tech mailinglistu moc nepise.

[...]

> Dle meho by stacilo nabidnout obdobu cvsupu, v podstate je jedno, jestli pises svn nebo cvsup...

Ono by stacilo i to subversion-static, o kterem se zminuje Jeremy, ale i
to je zamitnuto s odpovedi "tak si ho staticky zkompiluj sam".

A pak se nekdo divi, ze si Metthew udelal svoje DragonFlyBSD.
Ale co jineho, kdyz na jakykoliv produktivni napad, ktery nikoho neomezi
a nekomu prinese zisk, je odpoved "udelej si svuj Git", nebo "udelej si
svoje subversion-static" atp.

Neni to zadna "novinka", vsak uz je to radu let, co tu treba i Dan
zminoval, ze si ve svem lokalnim repozitari drzi opravy nejakych bug,
ktere nikdy neprosly upstream (a reportoval je v PR / mailinglistech).

Jakkoliv tu nad tim soucasnym stavem lamentuju, porad jeste mam pocit,
ze je FreeBSD pro moje potreby nejvice vyhovujici system. Ale zaroven
citim, ze by to taky mohlo byt podstatne lepsi a ze se stale casteji
objevuji veci, nad kterymi mi zustava rozum stat... a jednoho dne me to
treba prestane bavit a zkusim DF, nebo nejakeho tucnaka. Nebo se dam na
zemedelstvi. Kdo vi. :)

Mirek