Vyhody novinek typu svn

Radek Krejča radek.krejca at starnet.cz
Wed Nov 21 11:04:17 CET 2012

Ahoj,

vzhledem k tomu, co probehlo v minulych dnech okolo FBSD, tak jsem
zkusil na par strojich dat na doporuceni ohledne stahovani zdrojaku a portu.

Predem rikam, ze zdrojaky potrebuji, protoze si prekladam kvuli ficuram
okolo routovani vlastni jadro, tudiz doporucovani binarni upgrade pres
freebsd-update pro me neprichazi v uvahu a porty stahuji take, baliky mi
nevyhovuji.

Nejak ale nevidim zadne vyhody, naopak, vidim, bohuzel, jen ty nevyhody.
Predne, co se tyce svn, tak csup byl soucasti systemu (dikybohu, jak me
ze zacatku hrozne stvalo instalovat cvsup) a na cistem stroji nebyl
problem mit zdrojaky bez vetsiho usili prakticky hned a clovek si
nezaneradil system tunou zbytecneho software, kdyz ho tam vubec
nepotreboval. Oproti tomu svn ma tech baliku nutnych pro svuj provoz na
muj vkus docela dost a ten preklad trva taky nejakou tu chvilku. Navic,
kdyz clovek na flashce tak nejak trochu pocita misto, tak je to neprijemne.

No a dostavam se k vlastnimu stazeni zdrojaku, zde jsem myslel, ze me
tefi, tech 750 MB v adresari .svn povazuji za fakt spatny vtip :-(.

Co se tyce portu, tak tam jsem pouzil doporucovany portsnap, tech 100 MB
navic v /var/db je taky smutnych, ale skousnout se to da. Alespon
kvituji, ze je portsnap v systemu.

A po mem placi se dostavam tedy k otazce, kterou jsem naznacil v
predmetu - proc tyto zmeny (cvsup je uz oznaceny jako deprecated, takze
se jim v dohledne dobe proste nevyhnu), kdyz jsou z meho pohledu na
prvni, druhy, treti az nevim kolikaty pohled jednoznacne k horsimu? Kde
jsou tedy ty vyhody, ktere maji ty nevyhody vyvazit? Prijde mi, ze tohle
se proste nekomu libilo, tak se to nasadilo bez ohledu na uzivatele. Ale
treba se pletu.

Radek