Jak spustit 3 klienty OpenVPN

Miroslav Lachman 000.fbsd at quip.cz
Mon Nov 19 18:02:12 CET 2012

Roman Nádhera wrote:

> V /usr/local/etc/rc.d jsem naklonoval skript openvpn
> na openvpn0, openvpn1 a openvpn2.
>
> Do /etc/rc.conf pak:
>
> openvpn0_enable="YES"
> openvpn0_configfile="/usr/local/etc/openvpn/openvpn.conf"
>
> openvpn1_enable="YES"
> openvpn1_configfile="/usr/local/etc/openvpn/ma01-cli19.conf"
>
> openvpn2_enable="YES"
> openvpn2_configfile="/usr/local/etc/openvpn/nz853_019.conf"
>
> Ono to chodí, ale pripada mi to jako ne zrovna ten spravny
> zpusob.
>
> Jak se to ma delat in lege artis?

V podstate presne takhle, az na to, ze ten script v rc.d se nema
kopirovat, ale pouze symlinkovat. Cimz mas zajisteno to, ze pripadnym
upgradem portu se ti zaktualizuji i ty ostatni "instance" scriptu
(protoze je jen jeden)

Takze ja si i ty symlinky delam se jmenem podle toho, jak se jmenuje
konfigurak, pak je celkem prehledne, ktery vlastne chci restartovat /
vypnout atd.

Takze bych na tvem miste udelal treba:
--------------------------
vi /etc/rc.conf

openvpn_nz853_019_enable="YES"
openvpn_nz853_019_configfile="/usr/local/etc/openvpn/nz853_019.conf"

cd /usr/local/etc/rc.d/
ln -s openvpn openvpn_nz853_019

service openvpn_nz853_019 start

A analogicky pro vsechny ostatni instance.

Primo rc.d/openvpn pak nepouzivam vubec.

Vyhodu to ma i pri logovani do syslogu, kde podle jmena scriptu mas i
jmeno te instance, ktera to loguje a tim je muzes snadno rozlisit.

Mirek