Jak spustit 3 klienty OpenVPN

Roman Nádhera roman at nadhera.name
Mon Nov 19 17:16:44 CET 2012

Dobry den,

Jak mam spustit 3  klienty OpenVPN?

Na Linuxu se to dělá tak, že zkrátka a dobře
se do /etc/openvpn nasypou patřičné *.conf a je hotovo.

Tady jsem musel těžce vygůglit různé protichůdné informace,
ale nakonec jsem to dal dohromady takto:

V /usr/local/etc/rc.d jsem naklonoval skript openvpn
na openvpn0, openvpn1 a openvpn2.

Do /etc/rc.conf pak:

openvpn0_enable="YES"
openvpn0_configfile="/usr/local/etc/openvpn/openvpn.conf"

openvpn1_enable="YES"
openvpn1_configfile="/usr/local/etc/openvpn/ma01-cli19.conf"

openvpn2_enable="YES"
openvpn2_configfile="/usr/local/etc/openvpn/nz853_019.conf"

Ono to chodí, ale pripada mi to jako ne zrovna ten spravny
zpusob.

Jak se to ma delat in lege artis?

RNA