ACPI

Dan Lukes dan at obluda.cz
Sun Nov 18 09:55:40 CET 2012

Pavel Baculák wrote:
> add 1/ nechal jsem nad testovanim docela hodne casu,

Dobre. Vyloucils, ze by procesor jen na viditelne vyssich frekvencich,
nebo nadmerne setrvaval v C1 stavu. Zpochybnujes vysi zatizeni z
hlediska kernelu nebo aplikaci a uz minule jsi vyloucil, ze by se jinak
tocil vetrak.

Takze uz zbyva opravdu jen to, ze informace o teplote pochazi z jineho
zdroje nebo sice ze stejneho, ale data jsou jinak interpretovana.

> dojit, na P3, ktera ma jen "700Mhz" zustava teplota stabilni tj. nedochazi
> k ohrati a pak chlazeni, evidentne je to slabsi CPU jak CORE2

Tys ale nepsal, rekl bych, ze to zkousis na jinem hardware a procesoru ...

Uvedom si, ze teplotu procesoru meri termistor, ktery je umisten nekde
na chipu. Pokud procesor zatezujes aktivitou, na jejimz reseni se podili
nejaka struktura, ktera je pobliz terminstoru, namerena teplota bye
vyssi nez n i jinak stejnem procesoru, kterej bude mit jine vzajemne
usporadani komponent na chipu. Jinymi slovy - celkovy ztratovy vykon
CORE2 muze byt za stejne situace mensi, presto muze byt teplota namerena
tim termistorem vyssi.

Samozrejme, ze tim se zpatky vraci problem s DSDT (na ruznych BIOSech je
jiste ruzny, na stejnem by nepochybne ruzny nebyl a jako vysvetleni by
to v uvahu neprichazelo).

A take potiz v ovladacich ACPI komunikujicich prave s timto konkretnim DSDT.

> cetl jsem na
> internetu Xproblemu FreeBSD vs ACPI, ale stale verim tomu, ze delam chybu
> nekde ja

Oboji je mozny. Bohuzel, tady ti nepomuze statistika kterej pripad je
jak castej. Dokud nezjistis co je to v tvym pripade (nebo nenajdes
nekoho se stejnym hardwarem a idealne i stejnou verzi BIOSu, kdo to uz
zanalyzoval) tak to zustane otazka otevrena.

Ja bych to urcite nezkousel rozlousknout porovnavanim dvou systemu dvou
ruznych procesorech a BIOSech (ergo ruznych DSDT).

> Jsem cetl pripad, ze clovicek s IBM T43 ac ma podporu ACPI,
> tak mu FreeBSD nedokazalo ridit CPU, to jest neustale se mu prehrivalo CPU
> a pritom vklidu skalovalo a prepinalo stavy - ale spatne spinalo vetrak a
> pak uz nestihlo CPU uchladit.

Psal jsi, ze s Linuxem se vetrak netoci vubec. Takze i kdyby se na
FreeBSD netocil taky vubec, nemuze tenhle pripad nastat.