Obmedzenie poctu e-mailov, nadvazujem na davnejsie prispevky...

Dan Lukes dan at obluda.cz
Tue Nov 13 10:27:20 CET 2012

On 11/13/12 03:45, Lubomir Majersky:
> Hadam nie som jediny, kto ma tak roznorodych uzivatelov...

To urcite ne, jenze kazdej je ma ruznorode jinak. A co ja jsem mel
moznost pozorovat, tak ladeni tehle parametru probiha asi tak - kdyz si
nejakej klient stezuje, ze mu nejde udelat neco, co by udelat chtel, tak
se kvuli nemu (take v zavislosti na jeho ekonomickem vyznamu) nastaveni
upravi. A az priste takove liberalnejsi nastaveni umozni vznik nejakeho
problemu, tak se s tim zase pohne.

A takhle se to posouva "jak zrovna plyne den", jakou presne mas
strukturu zakazniku, podle jejich ekonomickeho vyznamu a aktualnich
potreb. A taky podle toho, co jim vlastne ve smlouve ohleden teto sluzby
slibujes, a kdyz ne ve smlouve, tak prinejmensim, co je u tebe, nebo v
dane oblasti v tehle pripadech ocekavano.

Bylo by dobry, aby ti nekdo nejake sve hodnoty poslal - doufam, ze to,
ze muj nazor, ze prenositelnost takovyhle nastaveni mezi sitemi s
ruznymi skupinami klientu je sporna nikoho neodradi. Ale bojim se, ze to
jen ukaze, ze zadne "univerzalni" nastaveni opravdu neexistuje.

I ty tak nakonec nejspis budes muset zanalyzovat sve LOGy abys zjistil
obvykle chovani svych soucasnych zakazniku, na zaklade toho nejake
hodnoty proste vymyslet - no a pak zkouset, zkouset a zkouset - co jeste
unesou a co uz koho odrazuje (a jestli to odrazuej nekoho, koho chces
udrzet). A tenhle proces uz bude probihat donekonecna, byt' za rok nebo
dva uz s tim nebudes hybat tak casto.

> V neposlednom rade Poprad nie je Praha a Praha
> nie je Poprad, v zmysle ekonomickej sily, takze to fakt nie je take
> jednoduche ani z tohto hladiska ;)

To je pravda, kdy ja naposled v Praze videl od klienta jediny Euro ;-)

Ale nemyslim, ze tohle je az tak podstatnej rozdil. Zakladni princip je,
ze se ti zakaznik musi vyplatit. Tedy, ze na peci o nej (vcetne ladeni
nastaveni a reseni potizi, ktere nutne obcas vzniknou) vydas mene nez
kolik z nej vypadne. VYnosy a naklady budou nejspis v Praze a v Poprade
ruzne, ale zakladni princip - nema smysl drzet (tim neme lakat)
zakazniky, kteri neprinesou moc penez, zato prinaseji velka rizika a
odrazuji tak ty lukrativnejsi, je vsude stejny.

Ale to uz jsme zcela mimo tema tohoto diskusniho listu.