Obmedzenie poctu e-mailov, nadvazujem na davnejsie prispevky...

Dan Lukes dan at obluda.cz
Tue Nov 13 03:24:10 CET 2012

On 11/13/12 01:54, Lubomir Majersky:

Nebudes me mit rad, protoze ti nabidnu jednoduchou myslenku a velmi
ucinne reseni. Ale nebude se ti vubec libit.

>     - je urceny pre X legitimnych uzivatelov/zakaznikov

Mas-li ruzne skupiny uzivatelu s rozdilnymi potrebami a pozadavky, lze
optimalizovat nastaveni pro kazdou z nich, ale nedelej si nadeje na
nejake zazracne univerzalni nastaveni/reseni, ktere problem vyresi pro
vsechny typy uzivatelu v ramci jedineho serveru.

>      Pytam sa Vas, harcovnikov postfixu ci sendmailu, ako na to? Ako na
> legitimnych uzivatelov, ktori maju z*srane masiny?

Jsou to ekonomicky zajimavi klienti ? Udelej jim separatni masinu, at ti
nekazi poskytovani sluzeb jinym. Nakonec, muze to byt "jen" jiny server
(se samostatnou IP) na stejne masine. A nejsou-li ekonomicky zajimavi ?
Nastav jim cenu aby se ti bud' vyplacet zacali, nebo sli delat bordel
jinam.

Kdyz si je budes drzet na tomtez serveru co ty "seriozni" tak nejenze z
nich nic nemas a pridelavaji ti spoustu prace, ale ti kazi kvalitu
sluzeb poskytovanou te skupine, ktera znamena mene prace a nejspis
vyhodnejsi pomerne nakladu k ziskum a jsou to tedy ti, ktere si chces
udrzet predevsim.

> direktivam postfixu, vie niekto doporucit praxou overene hodnoty? Teoria

Nejspis ti tady rada lidi ruzne typy doda. Ja si ale myslim, ze
neexistuji zadne doporucene hodnoty pro postfix, sendmail, nebo jiny
konkretni software. Existuji pouze vhodne hodnoty pro konkretni skupiny
uzivatelu pouzivajici server nejakym stylem. Tytez hodnoty pro jinou
tridu uzivatelu ale vhodne nebudou.

Mas-li vic uzivatelu s prilis odlisnymi pozadavky nebo stylem uzivani,
potrebujes pro ne odlisna nastaveni.

Podle me problem znacne zjednodussi, pokdu se oprostis od pocitu, ze je
potreba zachytit a udrzet naprosto kazdeho jako sveho klienta. Ujasni si
jake sluzby chces poskytovat nebo komu (ty dve veci spolu stejne
souvisi), pro ty to cele optimalizuj, a tem ostatnim na ferovku rekni,
ze si maji najit nekoho, kdo se specializuje na jejich potreby.

Ale ej natolik trivalni a samozrejma myslenka, ze se bojim, ze tuhle
radu's slyset nechtel. Jenze genialni univerzalni reseni pro vsechny,
vsechno a kazdou situaci, ktere podle vseho hledas, podle me proste
neexistuje ...

Your mileage may vary.