ZFS padající server

Gabriel gabriel at maxpark.cz
Sun Nov 11 11:08:13 CET 2012

 On Sun, 11 Nov 2012 08:59:19 +0100, Vladimír Drgoňa wrote:
> Ahoj, tie parametre by som nastavil možno takto:
>
> FreeBSD 8.3-RELEASE-p4 #0
> vm.kmem_size="1536M"
> vm.kmem_size_max="4G"
> vfs.zfs.arc_max="1G"
> vfs.zfs.vdev.cache.size="16M"

 Ahoj,

 po vlastnej skusenosti by som rad upozornil na tieto mozne problemy:
 - na i386 architekture nenastavuj vm.kmem_size_max="4G" ale
 vm.kmem_size_max="1536M", inak uz nebootnes, viac to proste neda
 - v podstate vm.kmem_size="1536M" je maximalna hodnota, co i386
 architektura zvlada, staci o mego viac a ides do panicu
 - zfs.arc sa doporucuje davat polovica z kmem_size, s tym 1G mi to ale
 behalo tiez, takze da sa

 Stale ale bude najlepsia moznost to prehodit na amd64, cim skor tym
 lepsie, usetris si kopu starosti a zbytocneho ladenia, ktore aj tak
 nikam nevedie, neprestane ti to padat, mozno sa obmedzi, ale neprestane
 :/

 Gabriel