ZFS padající server

Miroslav Lachman 000.fbsd at quip.cz
Sat Nov 10 21:16:16 CET 2012

Milan Cizek wrote:
> mohl bys mi případně poradit co zvětšit? Bez ZFS spotřeba nešla přes 512MB
> RAM.
> Každopádně RAMka je s tímto nastavením využitá na 90%. (tak asi ani
> zvětšovat nemůžu)

RAM bude vzdycky vyuzita na 90%-100% - a je to tak dobre. K cemu je
nevyuzita RAM? To by tam pak nemusel vubec byt. Takze kdyz uz v systemu
ta RAM je, system si najde zpusob, jak ji pouzit (na ruzne buffery atd.)

Nevim, jak je to presne u i386, protoze na tom jsem zkousel ZFS tak pred
3 lety naposled. Ale u amd64 se doporucuje nastavit vm.kmem_size na
zhruba 150% fyzicke RAM a vfs.zfs.arc_max pripadne limitovat podle toho,
kolik potrebujes RAM pro ostatni aplikace.

Koukam ted jeste na http://wiki.freebsd.org/ZFSTuningGuide a tam jsou
porad ty same informace (pro i386), tak nevim, jestli jeste plati pro
8.3, protoze jsou tak z doby 7.2

> Je to spíš úložiště na malé soubory (cam fotky), běží tam také front-end
> (apache, MySQL).

Asi pro tebe bude jedinou cestou to vypnuti periodic scriptu, ktery
pravdepodobne zpusobuje to spotrebovani veskere pameti. Jinak to na i386
s tak malo RAM pri velkem poctu souboru bude delat problemy vzdycky.

Naopak pri amd64 se 4GB se to da provozovat naprosto bez problemu - na
tom backup serveru se rsyncem zalohuje asi 10 serveru (webservery,
mailservery) a to jsou miliony opravdu malych souboru.

Pro testy jsem mel ZFS i ve VirtualBoxu s 1GB a fungovalo to. Jenze tam
se zase nepracovalo s tak velkym poctem souboru atd.

Mirek