ZFS padající server

Miroslav Lachman 000.fbsd at quip.cz
Sat Nov 10 15:20:34 CET 2012

Milan Cizek wrote:
> Ahoj,
> mám i386 server s 2GB RAM a ZFS (2x 1TB disk). Server začal padat, nevím
> přesně z jakého důvodu, nejsem u něj, jen se odmlčí a v logu ani řádek. Jsou
> to mé první zkušenosti se ZFS, takže už nyní vím, že jsem měl nasadit 64bit
> verzi a mít alespoň 8GB RAM. Zajímavé ale je, že se server odmlčí vždy ve
> stejný čas, kolem 4hod. ranní.

V noci se spousti i /etc/periodic/security/100.chksetuid, ktery prochazi
vsechny soubory na disku a hleda setuid. takze treba pomuze vypnuti
tohoto scriptu.
V periodic.conf daily_status_security_chksetuid_enable="NO"

(tipuju, ze to pada s hlaskou "kmem mamp too small", ale to vazne jen
tak tipuju. Ten tuning v loader.conf mi prijde az moc priskrceny.

[...]

> FreeBSD 8.3-RELEASE-p4 #0
> vm.kmem_size="1024M"
> vm.kmem_size_max="1024M"
> vfs.zfs.arc_max="40M"
> vfs.zfs.vdev.cache.size="5M"
>
> Kolik RAM bych měl ve stroji cca mít? Jedná se o statisíce možná miliony
> malých souborů.

RAM podle toho, kolik ji ten stroj pobere a kolik si muzes financne
dovolit. Nenapsal jsi, co presne ten server dela. Jestli je to jen
fileserver se ZFS, nebo nad tim bezi treba webserver, databaze atd.
Pro uloziste zaloh pouzivam server s 5GB naprosto bez problemu.
Samozrejme ze kdyby tam bylo 8GB, nebo klidne 16GB, ZFS ji dokaze
efektivne vyuzit jako read cache (ARC). Takze tam se pak da rict "cim
vic, tim lip". Ale neni to nezbytne nutny.

Mam i server s "jen" 8GB RAM a nekolika jaily (myslim, ze puvodne to
bezelo i se 4GB), ktere obsahuji Apache / MySQL a neni s tim zadny
problem (uptime ve stovkach dnu a restartu jen pri aktualizacich)

Podstatne je tam spis to, ze pri 4GB a vice uz to jede na amd64 a tam je
i lepsi auto-tuning, takze se toho v loader.conf nemusi moc nastavovat.
V podstate nic a stejne to napada. To co se tam nastavovat da pak jen
muze zlepsit / zhorsit vykon.

Ted tu treba zkousim nad ZFS poustet virtualbox a v nem nekolik virtualu
a v nich ruzne FS benchmarky. Server ma 24GB RAM a at tam nastavuju
cokoliv, jeste nikdy nespadnul. Kdyz jsem spustil dva male VM guesty a
pustil v nich bechmarky, ARC se vysplhala na 17GB, kdyz jsem ji omezil
na 4GB (arc_max), bezi to pomaleji - ale nespadne.

Takze na zaver - na i386 s 2GB RAM to asi nema smysl provozovat.

Mirek