ZFS padající server

Milan Cizek cizek.milan at seznam.cz
Sat Nov 10 11:22:01 CET 2012

Ahoj,
mám i386 server s 2GB RAM a ZFS (2x 1TB disk). Server začal padat, nevím
přesně z jakého důvodu, nejsem u něj, jen se odmlčí a v logu ani řádek. Jsou
to mé první zkušenosti se ZFS, takže už nyní vím, že jsem měl nasadit 64bit
verzi a mít alespoň 8GB RAM. Zajímavé ale je, že se server odmlčí vždy ve
stejný čas, kolem 4hod. ranní. Připadá mi, že v tomto čase ZFS (či něco
jiného) cosi spouští (?). Mám grafy zátěže a je to tam jasně vidět. Nevíte,
jak bych tomu mohl dočasně (než bude více RAM) pomoci? Locate nad ZFS jsem
vypnul.

FreeBSD 8.3-RELEASE-p4 #0
vm.kmem_size="1024M"
vm.kmem_size_max="1024M"
vfs.zfs.arc_max="40M"
vfs.zfs.vdev.cache.size="5M"

Kolik RAM bych měl ve stroji cca mít? Jedná se o statisíce možná miliony
malých souborů.
Díky.

Milan