pptp server software - prosba o radu s konfiguraci mpd5

Radek Krejča radek.krejca at starnet.cz
Tue Nov 6 10:59:03 CET 2012

Ahoj znovu na toto tema,

hrabu se tu v konfiguraci mpd5 (predem podotykam, ze co se tyce pptp serveru jsem uplny zacatecnik). V minulem threadu jsem zde psal svoje pozadavky, takze jsem nainstaloval mpd a s pomoci google, navodu, tutorialu a hlavne example zbastlil nasledujici konfiguraci:
startup:
        # configure mpd users
        set user admin admin
        set console self 127.0.0.1 5005
        set console open
        set web self 0.0.0.0 5006
        set web open

default:
        load pptp_server
set ippool add franta 192.168.1.2 192.168.1.2

create bundle template B
set iface enable proxy-arp
set iface idle 1800
set iface enable tcpmssfix
set ipcp yes vjcomp
set ipcp ranges 192.168.1.1/30 ippool franta
set ipcp dns 10.255.255.10
set bundle enable compression
set ccp yes mppc
set mppc yes e40
set mppc yes e128
set mppc yes stateless
create link template L pptp
set link action bundle B
set link enable multilink
set link yes acfcomp protocomp
set link no pap chap eap
set link enable chap
set link keep-alive 10 60
set link mtu 1460
set pptp self 10.0.0.1
set link enable incoming

Moje potreba je takova, aby kazdy uzivatel dostal konkretni /30 rozsah (je to z hisotrickych duvodu). Pochopil jsem, ze se do toho musi nejak zadratovat soubor mpd.secret, kde se vyjmenovavaji uzivatelska jmena a hesla, bohuzel pak je tam uz jen treti parametr a to, jestli jsem dobre pochopil, je ip, ze ktereho muze uzivatel pristoupit. Otazka tedy je, jak priradim konkretnimu uzivateli konkretni /30 rozsah (pool?). Pripadne pouzil jsem spatny priklad, nebo dokonce pptp server? Jit by to nejak melo, mikrotik to umi na par kliknuti, bohuzel v tomto konkretnim pripadne mikrotik pouzit nemuzu, ale musim pouzit BSD (pozadavek vedeni, navaznost na ridici system, apod.) :-(.

Diky
Radek

PS: Pokud je toto uz hodne OT od freebsd, tak prosim mimo diskusi.