Thread accounting

Dan Lukes dan at obluda.cz
Fri Oct 12 08:42:38 CEST 2012

Richard Willmann wrote:
> Hmmm, mozno sa pletie, ale neboli thready v Open alebo FreeBSD
> implementovane ako procesy?

Nevim o takovem. Teda - threadovych implementaci bylo ve FreeBSD hned
nekolik, takze spolehliva ta informace neni, mozna linux-threads byly.

> Ak je to tak ako pises (tj. FreeBSD ma naozajsne thready), aka moze byt
> realna penalizacia pouzitia prefork modelu?

Nevim jaka kriteria pouzivas pro urceni zda jsou thready skutecne ;-)

Realne ztraty pri pouziti procesu oproti threadum jsem nikdy nemeril ani
nevidel statistiku nekoho jineho. Intuitivne predpokladam, ze tam rozdil
bude, a to z toho, ze pripravit novy proces je slozitejsi a tedy patrne
narocnejsi uloha nez pripravit novy thread, a ze ten rozdil nebude
marginalni (to zas predpokladam z toho, ze by se nikdo nenamahal vyrobit
threadovy model pro Apache, kdyby oproti tomu procesovemu neziskal
viditelny rozdil).

> ale nejsem si dostatecne jisty na autoritativni tvrzeni.
>
> Google nasiel toto: http://en.wikipedia.org/wiki/Wall_clock_time

Prestoze Wikipedie neni prilis spolehlivy zdroj informaci, v tomhle
pripade prinejmensim souhlasi s tim, jak to chapu ja - je to cas mereny
na hodinkach na zapesti. To mi nepripadalo, ze myslis v puvodnim dopisu,
al emohl jsem jen nepochopit tvuj popis. Mas ale pravdu, ze to uz ted
podstatne neni.