CARP

Jan Dušátko jan at dusatko.org
Mon Oct 8 11:34:16 CEST 2012

> hmm, asi ano, omlouvam se. Moje aktualni potreba je redundantni
firewall/router v LAN. Ale zajima me i jine pouziti, treba na http proxy,
asterisk, atp.

Mam na jednom miste nainstalovane dve 1U jako fw+antivirovou proxy a carp
pouzivam. Vrele doporucuji s pouzitim pf + pfsync. Navic, nejenom ze tu mam
dva fw, ale pred nimi jeste dva providery ;o)

> Taky bych se oznacil za konzervu. Ve FreeBSD uz je to sice od verze 5.4
(OpenBSD od 3.5), ale nenasel jsem v diskusich moc zkusenosti s praktickym
pouzitim, proto ta otazka. Samozrejme me zajima i jine reseni ci prakticke
zkusenosti s vecmi jako heartbeat/pacemaker/corosync/cokoliv dalsiho, ale
citim ze to uz trochu vybocuje z tematu tohoto listu.

Zatim resim vicemene pres scripty, hraji si s prenosem jailu (vypnuti a
zapnuti, popriklade zapnuti, aktivace na druhem stroji a vypnuti prvniho).

Honza