CARP

Robert Kánia kania at gdi.cz
Mon Oct 8 10:22:59 CEST 2012

On 7.10.2012 22:31, Dan Lukes wrote:

> Ponekud nekonkretni otazka.

hmm, asi ano, omlouvam se. Moje aktualni potreba je redundantni
firewall/router v LAN. Ale zajima me i jine pouziti, treba na http
proxy, asterisk, atp.

> Uz jsme to zkouseli - tak nejak to funguje. Zhruba jak by clovek
> cekal, ze to fungovat bude. Nekdy je trochu potreba se zamyslet nad
> interakcemi L3 a L2 vrstvy, ale zalezi taky co je tam za sitovy
> hardware ...
>

> Ja jsem obvem konzervativec a kde to jen trochu jde (coz jde casto)
> tak se podobnym neobvyklostem radeji vyhybam a redundanci zajistim
> jinak.

Taky bych se oznacil za konzervu. Ve FreeBSD uz je to sice od verze 5.4
(OpenBSD od 3.5), ale nenasel jsem v diskusich moc zkusenosti s
praktickym pouzitim, proto ta otazka. Samozrejme me zajima i jine reseni
ci prakticke zkusenosti s vecmi jako
heartbeat/pacemaker/corosync/cokoliv dalsiho, ale citim ze to uz trochu
vybocuje z tematu tohoto listu.

rk