CPU FAN speed

Miroslav Lachman 000.fbsd at quip.cz
Sun Oct 7 11:11:20 CEST 2012

Dan Lukes wrote:

> To neni zas tak jednoduche. Takovy lmmon je urcen pro komunikaci s LM75
> chipem (a nekterymi nastupnickymi variantami), pokud ovsem je na dane
> desce tento chip pouzit a pokud je pripojen "obvyklym zpusobem".
>
> Byvaly doby, kdy do FreeBSD nebylo mozne pridat ovladac pro hardware, od
> ktereho vyrobce nedal k dispozici dokumentaci.

Mozna jsi necetl tu puvodni debatu pred par lety. Tam totiz ve
skutecnosti vubec neslo o ovladace a jejich stabilitu, ale o Sensors
Framework jako celek a neshodu v tom, jak by vlastne melo vypadat nejake
API, jestli se na ty hodnoty dotazovat pres sysctl, nebo k tomu mit
nejaky dalsi pseudofilesystem a tak podobne. A na tomhle se proste nikdo
nebyl schopen shodnout.
Alespon taky si tu debatu z tehdejsi doby pamatuju ja. (ted zpetne jsem
ji necetl a radsi ani nechci)

A co se stability a pouzitelnosti novych featur a ovladacu tyce, to uz
asi nikdy nebude jako u FreeBSD 4.11 ;o)

Ostatne moc dobre vis, ze ani tak dulezita vec, jako je GEOM neni zcela
bez chyb a to ne jen v implementaci, ale primo v navrhu, kde to leckdy
koliduje (treba glabel / gjournal, gmirror / gpt...)

Oproti tomu je nejaky ovladac, ktery muze byt jako loadable modul,
naprosto nedulezita vec, kterou kdo nechce, pouzivat nemusi.

Mirek