Odpojeni USB zarizeni

Dan Lukes dan at obluda.cz
Wed Sep 19 23:37:09 CEST 2012

Kaminar wrote:
> chci se zeptat na jednu vec okolo odpojovani USB zarizeni. Na FreeBSD 8.1R
> jsem mel pripojeny SATA disk (da1) pres USB adapter spolecne s externim USB
> diskem (da0) na USB hub. Pak jsem oba disky odmountoval a fyzicky jsem
> odpojil disk da1 od USB hubu. Ve vypisu na konzoli me prekvapilo soucasne
> odpojeni i druheho disku da0 a jeho nasledne opetovne pripojeni (viz nize).
>
> Chci se zeptat, jestli je toto chovani normalni?

No, jak ja to vidim, tak ten adapter je nejake dost komplikovane
zarizeni, ktere se systemu prezentuje jako ctyrportovy USB HUB za kterym
jsou teprve pripojena dalsi zarizeni.

A po odpojeni podle vseho dojde k vnitrnimu resetu, protoze i ten HUB
zahlasi odpojeni.

Do klasifikace "je to normalni" versus "neni to normalni" bych se nerad
poustel - nevim co je adapter a jaky ma mit vlastnosti.

Ber to tak, ze tato znacka adapteru se takhle proste chova.

Jedina sance, ze by to snad mohlo byt jinak je pokud ten hub nema
vlastni napajeni a oba ty disky napajis z USB v pocitaci - to by dva
disky soucasne utahnout nemuselo a nejaka odberova spicka pri odpojovani
by mohla takovy reset vyvolat. Ale abych pravdu rekl, na tohle bych moc
nesazel.

Vyhni se pripojovani dvou disku pres spolecny hub - uz jen kvuli
prenosovy kapacite.