samba a samba-vscan

Dan Lukes dan at obluda.cz
Thu Sep 13 09:56:42 CEST 2012

On 09/13/12 08:21, jaroslav.votruba at dvorec.eu:
> to delam taky. Ale problem je v tom, ze kdyz si dcera stahne neco
> zabroucenyho, ma nastavenou slozku pro download na sambe. Samozrejme
> neceka na noc az to zkontroluje antivir, ale poklika na to hned jak se to
> stahne.
> Jasne, antivir na stanici by to vyresil, ale

No, ja sam tvrdim, ze antivirus je pouze mene dulezite doplnkove
opatreni a je to jen takova "posledni pojistka" kdyby nahodou selhala
opatrenu hlavni.

Ale podle toho jak shanis antivirus na server bych rekl, ze v tomhle bys
se mnou nesouhlasil. Pak me ovsem ale opravdu prekvapuje, ze ta stanice
zustava nechranena.

Protoze soubory ukladane na lokalni disk, protoze scripty na WWW
strankach, protoze flashka nebo CD z lokalniho zdroje, ktery si tam
uzivatel lokalne strci, protoze soubory u kterych uzivatel rekne, ze je
chce rovnou spustit nikoliv ulozit.

Ale jelikzo to jsou Woknows, je to mimo ramec tohoto diskusniho listu.

> ty co jsou free pro wokna jsou pomale (brzdi komp) a kupovat si je nechci.

Tohle uz ovsem o FreeBSD je - chces tvrdit, ze free antiviry pro FreeBSD
jsou v porovnani s antiviry pro Wokna rychly jako vitr ?

Pro srovnatelnejch nastavenich (zejmena toho, jake soubory vubec scanuji) ?

To se mi intuitivne moc nezda. Takze pokud's to meril nebo's treba i
nasel nejake cizi mereni tykajici se tehle otazky, tak to by me zajimalo.

Cimz te ani nahodou nemam v umyslu odradit od nastoupeny cesty. Nakonec,
az vyhrajes, muzes sepsat navod, nekam ho dat a treba to pomuze dalsim
coz by melo smysl. Ale pokud nejde vyslovene o to, abyses neco novyho
naucil, pak ti problem vyresi antivirus lokalni, kterej, jak jsem
pochopil, v tvem pripade stejne nutne potrebujes, protoze Glocka, kterej
by problem toho ze to uzivatel driv nebo pozdeji zkusi zavirovat vyresil
i bez antiviru (a ne, ze ne) pouzit nechces.