postfix neprijme nic zvenci

Dan Lukes dan at obluda.cz
Fri Aug 31 16:37:18 CEST 2012

On 08/31/12 16:28, jaroslav.votruba at email.cz:
> hmm. a necha se nejak zjistit , kde je to blokovany? Provider ma
> nastouchany  vsude microtiky. Nevim, jestli maj nejakou prikazovou
> radku , nebo nejakou moznost zjistit kde je ten port jeste
> otevrenej.
>
> Mam predstavu, ze by jsme sli od meho serveru po jednotlivich bodech
> a zkouseli, jestli se dostaneme na ten port.

Jak uz jsem zminil, kdyby ten provider mel trochu vic zkusenosti nebo
rozumu, nebude se pokouset ten firewall delat "tichej". Proste ten, kdo
by paket zahodil by ti to taky (prislusnou ICMP) oznamil. TY bys (my
bychom) mu rekli odkud toto odmitnuti chodi a hned by se vedelo, kde je
zakopanej firewall.

Bez toho skutecne nezbyva nez jit router po routeru a na kazdem
zjistovat, jestli na nej ty pakety jeste prichazeji nebo uz ne.

A ja sice netusim, jak snadne nebo slozite to na Mikrotikach je, ale to
ej konec koncu nepodstatne - to neni totiz tvoje starost. To je starost
ISP a jiste to ma udelany tak, aby ve svy siti takovychle problemy
dokazal nejak resit.

A jestli ne, tak zmen poskytovatele, protoze poskytovatel sice lacinej,
ale neschopnej resit problemy je na kocku.

To jsme ovsem uz u veci, ktere maji z FreeBSD tak vzdalenou souvislost,
ze uz se snad ani o sovislosti moc mluvit neda ...