/etc/make.conf

Dan Lukes dan at obluda.cz
Tue Aug 28 18:11:53 CEST 2012

On 08/28/12 17:41, Miroslav Prýmek:
> Sice to nevidim tak dramaticky jako ty s Danem, ale v principu s vama
> souhlasim, ja taky pouzivam jenom

On je taky rozdil jestli spravujes jedne pocitac doma, deset pocitacu v
bance, nebo desitky pocitacu pro nekolik ruznejch firem v nekolika
zemich. Cuchnul jsem ke vsemu a jak se menily potreby, menily se i postupy.

Aniz bych tim snad chtel tvrdit, ze metody vhodne pro spravu jednoho
pocitace jsou v porovnani s tema "masovejma" menecenne.

Kazda uloha ma svoje optimalni reseni. A nikoliv nutne jedno.

> nechape, proc to FreeBSD s tim prekladem ze zdrojaku tak hroti, ze on
> pouziva vicemene na vsechno
> distribucni binarni balicky a nevidi duvod menit...

Kdyz to opravdu zalezi od toho, jaky ma pozadavky a potreby. Nekdo
nepovazuje za bezpecnostni problem, kdyz se mu na pocitac nainstaluji
sluzby a servery, ktere tam k nicemu nepotrebuje. A pokud tech stroju
spravuje jen par, tak je mu asi jedno, jestli na tom stroji udrzuje
dvacet balicku (coz na pokryti jeho potreb staci) nebo pres stovku (pote
co s emu jako zbytecna zavislost nektereho z nich nainstaluji kompletni
X, TeX a DOCBOOK).

Ja mu blahopreju, ze jeho pozadavky se tak dokonale blizi "obvyklym", ze
vystaci s "defaultnimi preklady" - budiz mu to prano.

Jen pro zajimavost - ted jsme koukal na nase centralni repository, odkud
se vsechny ty desitky stroju instaluju a udrzuju. Je tam 923 portu
(dalsi se pridava vzdy, kdyz je na nekterem ze stroju potreba), pricemz
u devadesati prekladam s alespon jednim nedefaultnim optionem.

Nekdy aktivuju neco, co v portu neni - takove OPENSSL prekladam s IDEA,
MD2 i RC5, coz se defaultne nedela.

Jindy defaultni option deaktivuju - kdyz se treba k sysutils/polkit neda
NO_INSTALL_MANPAGES=yes tak se s nim tahne jako zavislost pekna hromadka
portu z okoli DOCBOOK - a ty se musi na tech pocitacich instalovat
(prenos trva, zabira misto) a  musi se tam udrzovat a aktualizovat.

A to nemluvim o tom, ze dvacet portu prekladam s vlastnima patchema,
kterejma opravuju nejakou chybu (vyjimecne pak pridavam nejakou funkci).

> To si asi kazdy spravce musi rozhodnout sam, jestli se mu ta namaha s

Tak nejak ;-)