/etc/make.conf

Dan Lukes dan at obluda.cz
Tue Aug 28 01:12:48 CEST 2012

On 08/27/12 23:37, Miroslav Prýmek:

> No ale to je dany jenom tim, ze z logicky moznych dvou moznosti
> (chci/nechci) se udelaji tri (chci/nechci/default),
> pricemz co je default si kazdej maintainer portu stanovi podle toho,
> jak se vyspal, kdyz port zacal maintainovat.

Samozrejme. Proto u tech veci, ktere ti jedno nejsou musis vzdy
explicitne zvolit.

> V tom je prave ten rozdil oproti Gentoo - tam afaik kdyz chci vsechno
> prekladat s podporou ldapu, tak jenom
> pridam useflag "+ldap" (nebo jak oni to pisou) a nic jinyho neresim.
> Na FreeBSD to takhle jednoduse nejde, protoze
> prave neni globalne definovany, co je default (nehlede na to, ze neni

A co je ti po defaultu ? Default je pro ty, co je jim jedno jak to bude.
Kdyz LDAP chces tak ti to jedno evidentne enni - takze napises

WITH_LDAP

a mas to.

Pokud jsi naopak na LDAP nastvanej a rozhodne s nim nechces prijit do
styku, musis napsat WITHOUT_LDAP - a mas to vsechno bez LDAPu. Jo -
porty, ktery proste nejaekj backend potrebujou, tenhle mely defaultni a
ty jim jinej nezvolis se proste neprelozi - ale to jim nemuzes vycitat.

Jak bys to chtel delat u portu, kterej, rekneme, potrebuje nejmene
nejaky databazovy backend a s "zadnym" proste prelozit nejde? Kdybys mel
jen porty, pak bys to proste mohl nechat v neprelozitelnem stavu (dokud
si spravce nejaky option, kterym vybere, nenastavi). Jenze my mame i
packages. Neco si vybrat tudiz musis abys to prelozit mohl.

> ani definovana ta option) - kdyby bylo, nemusely by byt dve promenny
> (WITH_, WITHOUT_), ale stacila by jedna. Takhle, kdyz chci vsechno S
> ldapem, musim vsechny pouzivane porty projit, u nekterych si overit,
> ze nemaji nastaveno WITHOUT_LDAP a u jinych, ze maji nastaveno
> WITH_LDAP.

ZADNEJ port nema nastaveno ani WITH_LDAP ani WITHOUT_LDAP. To jsou
optiony pro tvoji volbu. Porty jen testuji jestli's je ty nastavil - a
ktery.

Jeste jednou - pokud chces vsechno s LDAP, pak te nezajima jakej je
defaultni stav a pouzijes WITH_LDAP. Vzdycky.

> Takze v tomhle myslim Pavla nemuzeme potesit - principielne je to
> skoro jako v Gentoo, ale implementace neni moc dobra, takze ve finale
> to jako v Gentoo neni vubec :)

Nevim, jak je to v Gentoo. Jen vim, ze kdyz chces mit vsechno s LDAP,
tak se to zapisem do make.conf zaridi. Mozna ne stejnou syntaxi, ale
zaridi - a taky jednim zapisem, bez nutnosti zkoumat jendotlive porty.

Mozna jsem nepochopil pointu, ale zda se mi, chlapi, ze hledate
komplikace, kde nejsou ;-)

Jestli tu je nejaky problem, tak ten, ze ja, ktery si mysli, ze
nastavovat takhle globalne "vsechno chci s LDAP" aniz jsem prozkoumal,
ktere z tech portu, u kterych me LDAP naprosto nezajima a nemam ho ani v
umyslu pouzivat (a mozna ani nevim, ze s podporou LDAP jsou prelozit) je
opravdu VELICE nerozumne (jak na FreeBSD tak an jakemkoliv jinem
systemu) tu v pozici dablova advokata uporne hajim ideu, ze to tak
udelat jde - pokud si tedy nekdo mysli, ze to pauzalne a bez rozmyslu
udelat chce.

Ovsem, kazdy sveho stesti strujcem.