FreeBSD 8.3-RELEASE panic hned pri bootu

Miroslav Lachman 000.fbsd at quip.cz
Mon Aug 27 23:00:12 CEST 2012

Baculak Pavel wrote:
> Podobny problem jsem mel kdysi uz s v 8.0, tak jsem se nastval,
>   nainstaloval jsem tenkrate 7.2, ktera vporadku fungovala a fungovalo
>   to az doted a ejhle pro zajimavost jsem zkousel 8.3 a bezproblemovost
>   - ale nakonec mne bezi na serveru 9tka.
>   Jen se zeptam, zkousel jsi to rozjet bez toho mirroru, mzslim
>   nainstalit cisty system a nabootovat ho?
>   Z toho Flash disku to muze jet, v tom bych nehledal problem, staci,
>   aby byla v jadre nejaka spatna podpora prave pro tvoji konfiguraci,
>   tipl bych nejake SATA sbernice .... Pokud si stojis za tou 8.3 a
> [...]

Coz o to, ja jsem tam zkousel puvodne nainstalovat 9.1-RC1, ale tam je
novy instalator a nejak si s timhle HW asi nerozumi, protoze vysledkem
byla vzdy jen hlaska "error loading operating system" tzn. hlaska jeste
od BIOSu pred tim, nez se vubec sahne na FreeBSD boot loader.
A to uz po instalovani na ten USB flashdisk (tzn. bez gmirroru a dalsich
veci, ktere tu "musim" pouzit).
Takze jsem chtel nainstalovat 8.3 a pripadne upgradovat.

Bez gmirroru na HDD jsem to zatim nezkousel, od toho jsem to prave
instaloval na ten flashdisk. Ona ta drive hodne rozsirena metoda
"nainstalovat na HDD a pak konvertovat na gmirror" neni uplne korektni,
takze od jiste doby instalaci delam trochu jinym zpusobem a nejprve z
disku udelam gmirror, ten rozdelim, naformatuju a pak tam teprve
instaluju system.

Evidentne nezbyde nic jineho, nez to vyzkouset.

Mirek