/etc/make.conf

Dan Lukes dan at obluda.cz
Mon Aug 27 21:16:39 CEST 2012

On 08/27/12 16:18, Miroslav Prýmek:

> Možná to chce příklad:
> Některý balík používá třeba volbu WITHOUT_LDAP=no, takže nastavení
> WITH_LDAP=yes prd pomůže.

> Dokonce mám pocit, že jsem i narazil na port, který jenom testoval
> nastavení proměnné, ale ne její obsah,
> takže jsem se moooc divil, že mu nezáleží na tom, jestli je tam yes
> nebo no - dokud jsem se nepodíval
> do Makefilu :)
>
> To mě docela hodně vytáčelo, když jsem ještě volby zadával do souboru
> ručně... Myslím, že by neuškodilo,
> kdyby FreeBSD v tomhle trochu zapracovalo na standardizaci.

Ja mam dojem, ze v tomhle ohledu tam standardizace je.

Kdyz existuje promenna WITH_neco, na obsahu nezalezi,pak vlastnosti
'neco' chces. Kdyz existuje WITHOUT_neco pak naopak nechces. Pokud
neexistuje zadna z nich, pak je ti to fuk a pozadujes 'default'.

A ja, ciste pro jistotu, v obou pripadech vzdy jako obsah promenne davam
'yes'

Nemuzu samozrejme vyloucit, ze nejakej port, kterej se chova
nestandardne neexistuje, ale standardni chovani, ktere vetsina portu
respektuje dane je.

To, mimochodem, ukazuje na "obtiznou pouzitelnost" make.conf pro
per-port nastaveni. Co kdyz nejakej port s LDAPem chci a jinej nechci (a
tentyz problem musi byt na Gentoo) ?

Nerikam, ze make.conf na tohle nelze pouzit, ale preci jen to na tohle
urceny neni.

Dan

P.S. A to jsem uplne zamlcel, ze system WITH_/WITHOUT_ je uz par tydnu
"obsolete" a porty se postupne predelavaji na uplne jiny - "stary"
zpusob by ale jeste nejakou dobu fungovat mel (v praxi se mi to ale uz
nekolikrat nepotvrdilo).