Podstrceni jineho nfs serveru

Juraj Lutter freebsd-users-l at wilbury.sk
Tue Aug 21 23:48:00 CEST 2012

On 08/21/2012 11:34 PM, Radek Krejča wrote:
> Ahoj, trochu neohrabany subject, ale prave jsem narazil na vec, ktera mi trochu hati plany a nemuzu najit, co s tim.
>
> Mam dva stroje - jsou stejne, data se replikuji mezi sebou. Z jednoho stroje bootuji diskless masiny. Druhy mam proto, aby v pripade umrti hardware hlavniho jsem pouze prehodil ip a bylo by. Bohuzel se ukazalo, ze tato koncepce je mylna - take zrejme zpusobena ne uplne podrobnou znalosti nfs protokolu. Pri podstrceni druheho severu se totiz diskless masiny nechytly, byl potreba udelat reboot.

> [...]

Je to dane stavovostou NFS protokolu a tym, ze dve rozdielne instancie
NFS demonov si nezdielaju svoje sessions.

Solaris ma toto riesene napr. prepinacom pre nfsd, ktory umozni
zapisovat tieto informacie na zdielany disk v clustri, cize v pripade
vypadku jedneho z nodov si druhy node vie pri starte precitat, kde ten
povodny NFS server prestal a tym padom klienti nic nespozoruju.

--
Juraj Lutter
XMPP: otis na j.wilbury.net