Podstrceni jineho nfs serveru

Radek Krejča radek.krejca at starnet.cz
Tue Aug 21 23:34:42 CEST 2012

Ahoj, trochu neohrabany subject, ale prave jsem narazil na vec, ktera mi trochu hati plany a nemuzu najit, co s tim.

Mam dva stroje - jsou stejne, data se replikuji mezi sebou. Z jednoho stroje bootuji diskless masiny. Druhy mam proto, aby v pripade umrti hardware hlavniho jsem pouze prehodil ip a bylo by. Bohuzel se ukazalo, ze tato koncepce je mylna - take zrejme zpusobena ne uplne podrobnou znalosti nfs protokolu. Pri podstrceni druheho severu se totiz diskless masiny nechytly, byl potreba udelat reboot.

To je dano tedy mac adresou, nebo cim presne? Da se to nejak resit, aby to bylo pokud mozno automaticky?

Jedna se o komplet implementaci FBSD - jak "uloziste", tak diskless masiny - pripojeni nfs je provadeno na ip adresu.

Diky
Radek