RE: zamezení relay pošty

Radek Krejča radek.krejca at starnet.cz
Sun Jul 22 22:20:08 CEST 2012

> Co se tyce vysilovani z toho, ze jsi na nejakem blacklistu - to budes
> prakticky porad na nejakem. Muj nazor je ten, ze kazdy prijemce ma
> pravo
> rozhodnout se, jake emaily prijimat chce a jake nechce. A pokud se
> rozhodne, ze slepe prebere nazor jedineho blacklistu, pak je to jeho
> suverenni rozhodnuti. Jestlize mailu ode me nedostava, pak je to proto,
> ze je dostavat nechce. Az je dostavat chtit bude, rekne mi emailovou
> adresu, na kterou mu psat muzu.

Bohuzel je to ovsem i tak, ze rada freemailovych sluzeb bere udaje z blacklistu a navic z jednoho. Takze uzivatel, ktery tento freemail pouziva a nerozumi nicemu, tak ma smulu. No a ve chvili, kdy treba posilas hromadne faktury a k temhle uzivatelum se nedostanou, je to problem. Zvlaste, kdyz se s danou freemailovou sluzbou nemuzes dohodnout na whitelistu, protoze jej proste podle jejich vyjadreni nemaji.

> Pripoustim, ze mi ty nejruznejsi zlatokopove uz pekne lezou krkem.

Bohuzel, pokud je ovsem spravci posty bezmyslenkovite pouzivaji, pak maji navrch. Uz nevim, ktery blacklist to je, ale existuje takovy, na ktery se dostanes diky jedinemu incidentu, ktery tam ovsem muze nahlasit kdokoliv a jeste trva po delistu asi 4 tydny, nez te vyjmou. Absolutne nechapu, jak se muze najit pricetny spravce mailu, ktery takovy list vyuziva a hele, je jich celkem dost.

Omlouvam se za OT, tohle uz s puvodnim dotazem nemelo moc spolecneho.

Radek