zamezení relay pošty

Dan Lukes dan at obluda.cz
Sun Jul 22 21:09:45 CEST 2012

Jarda wrote:
> ted jsem zjistil, ze jsem na blacklistu zen.spamhaus.org
> myslim si, ze muj server relayovat nemuze

A ty vis, ze jsi tam prave kvyli tomu, ze tvuj stroj je open-relay ? A
ze jim je prave ted, po vsech tech predelavkach ?

> co bych mel jeste pro to udelat vice?

Neplasit, zjistit v cem je skutecny problem a teprve pak se rozhodnout,
zda ho resit a jak.

Co se tyce vysilovani z toho, ze jsi na nejakem blacklistu - to budes
prakticky porad na nejakem. Muj nazor je ten, ze kazdy prijemce ma pravo
rozhodnout se, jake emaily prijimat chce a jake nechce. A pokud se
rozhodne, ze slepe prebere nazor jedineho blacklistu, pak je to jeho
suverenni rozhodnuti. Jestlize mailu ode me nedostava, pak je to proto,
ze je dostavat nechce. Az je dostavat chtit bude, rekne mi emailovou
adresu, na kterou mu psat muzu.

Neni mozny vyhovet vsem ruznejm blacklistum, obzvlast, kdyz rada z nich
nema jasny pravidla pro zarazovani ani ti nereknou, proc jsi zarazen.

Jo, ma smysl overit konfiguraci, jestli neni opravdu vadna, ale to
udelas trivialnim pokusem - proste ten svuj stroj zkusis jako open-relay
pouzit. A kdyz vyjde, ze neni, tak se na blacklist prosve vykasli.

Tot ma uprimna rada na otazku "co delat vice" ...

Pripoustim, ze mi ty nejruznejsi zlatokopove uz pekne lezou krkem.