Sysctl promenne

Miroslav Lachman 000.fbsd at quip.cz
Fri Jul 20 14:12:34 CEST 2012

Radek Krejča wrote:
> Ahoj, mozna hloupy dotaz, ale zacal jsem trochu zkoumat promenne sysctl
> a moje otazka zni - da se nekde najit seznam pro danou verzi s popisem,
> co vlastne ta dana promenna znamena?

Zadna blizsi dokumentace k tomu neni. Leda si to zkusit vzdycky dohledat
ze zdrojaku a to asi nebude tak uplne trivialni (pochopit, co tim autor
opravdu myslel / sleduje)

Vzpominam si, ze pred par lety byl jako GSoC nejaky "sysctl
documentation project", ale vysumelo to do ztracena a tak jsou nadale
sysctl nezdokumentovane a nebo jen pojmenovane tak obecnym nazvem, ze z
toho clovek stejne nic rozumneho nepochopi.

> Tak nejak jsem ted narazil na kern.hostid (ktere se sice nekde lisi, ale
> konkretne u z stroju startovanych ze site je stejne, takze jen hadam, ze
> se to vztahuje primo k te konkretni instalaci systemu) a kern.hostuuid
> (chapu spravne, ze ten je opradu unikatni pro kazdy system na danem
> hardware?).
>
> Je neco takoveho? Pri pouziti -d option dostanu opravdu hodnotnou radu:
>
> %sysctl -d kern.hostuuid
> kern.hostuuid: Host UUID
> %sysctl -d kern.hostid
> kern.hostid: Host ID

kern.hostuuid odpovida tomu, co je v /etc/hostid, coz je neco jineho,
nez je kern.hostid.
Teda alespon u me na FreeBSD 8.3

Takze z meho pohledu bych temer ocekaval, ze se muze stat, ze
kern.hostuuid bude stejne na vice strojich, pokud maji /etc mountovane
treba z nejakeho NFS. Ale nikdy jsem to nezkoumal.

A ted jsem si jeste vzpomnel - podivej se, co je v /etc/rc.d/hostid a v
/etc/rc.d/hostid_save, z toho je vlastne videt, co se odkud bere a
trosku to meni i to, co jsem popsal vyse :)

Mirek